Vypracované státnicové otázky pro okruh Facility management
«»
Popis:
1. Uveďte výhody a nevýhody zavedení FM v podniku. Vztah FM ke stavební firmě v rámci životního cyklu.
Facility management - představuje integraci činností v rámci organizace k zajištění a rozvoji sjednaných služeb, které podporují a zvyšují efektivnost její základní činnosti
VÝHODY ZAVEDENÍ FM V PODNIKU
• Uvolnění kapacit hlavnímu předmětu podnikání
• Získání výhody nízkých nákladů v celém hodnotovém řetězci
• Zeštíhlení organizační struktury
• Odpovědnost za zajištění podpůrných činností přechází na dodavatele
• Snížení počtu vlastních pracovníků
• Zvýšení kontroly a pověření spektra podpůrných činností - objevení rezerv (prostorové a procesní)
• Zlepšení pracovního prostředí
• Zkvalitnění služeb uvnitř organizace potlačením nerentabilních činností
• Zvýšení EID (Electronic Data Interchange) a interaktivní komunikace
• Nalezení nových možností využití nemovitostí
NEVÝHODY ZAVEDENÍ FM V PODNIKU
• Nejasná prokazatelnost výše nákladů
• Možné skryté náklady
V PŘÍPADĚ VYUŽITÍ OUTSOURCINGU:
Výhody, nevýhody a rizika komplexního outsourcingu
Klíčová slova:
facility management
service providing concept
outsourcing
podpůrne služby
rizika
Obsah:
- 1. Uveďte výhody a nevýhody zavedení Facility Managementu v podniku. Vztah FM ke stavební firmě v rámci životního cyklu.
2. Jaký je význam FM z hlediska orientace na service providing concept ve filosofii stavební firmy?
3. Jaké je členění facility managerů z hlediska struktury řízení a popište je?
4. Jak byste definovali outsourcing a vyjmenujte důvody k jeho zavedení a případná rizika s tím spojená.
5. Co jsou tzv. měkké a tvrdé FM služby? Vyjmenujte příklady technických a netechnických podpůrných služeb.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.