Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky z Managementu cestovního ruchu

«»
Přípona
.docx
Typ
státnicové otázky
Stažené
2 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
9511
Poslední úprava
30.01.2017
Zobrazeno
1 654 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vize, poslání/mise, cíle

VIZE - základní myšlenka, určitá základní představa o tom podnikání a její konkretizací se dostaneme na samotný počátek SŘP, v tom je prvotní myšlenka konkretizována jako VIZE.
Z VIZE vychází SŘP a 3 zahrnuté faktory:
» Poslání podniku
» Cíle podniku
» Příležitosti podniku.

Strategický řídicí proces: je to proces řízení celého podniku, probíhá na úrovni firmy jako celku pod taktovkou TOP mng a je vodítkem pro řízení a rozhodování firmy jako celku.
• Jedná se o soubor činností a rozhodnutí, která vedou k formulování plánu i jeho realizaci.
• Je podstatnou součástí každého moderního podniku (malý nebo velký, je to jedno)
• Úkolem SŘP je dlouhodobé usměrňování činností podniku tak, aby bylo naplněno jeho poslání a cíle.

POSLÁNÍ Prvním z 3 kroků mkt řízení
• Je formulované na obecné úrovni, nejsou zde vysloveny měřitelé cíle, pouze orientace a postoj.
• Podává vysvětlení o smyslu existence firmy a mkt souvislosti i vztah k trhu a postavení na trhu.
Poslání podniku lze chápat tak, že každá firma musí jasně vyjádřit, jaká je její role v oblasti podnikání, jaký je účel podnikání a jaké jsou podnikatelské záměry = Kdo jsme? O co usilujeme? V jakém odvětví podnikáme?
Poslání také prezentuje to, čím chce firma uspokojit své zákazníky, tedy to jak se chce lišit od konkurence.

Poslání lze vyjádřit:
• Pomocí výrobků, které firma vyrábí
• Pomocí technologií použitých ve výrobě
• Pomocí vztahu k trhu (př. kdy nejde jen o výrobu, ale také o zájem naplnit přání zákazníků)
• Pomocí kombinace několika různých faktorů (Vyjádření 3C-Costumer, Company, Competition)
o Vystihuje typ zákazníků a jejich potřeby, které chce podnik uspokojovat
o Charakterizuje podnik pomocí vyráběných výrobků
o Ukazuje postavení podniku na trhu, především ve vztahu ke konkurenci
Formulovat své poslání by měly jak ziskové, tak i neziskové organizace.
Podniky vyslovují své poslání písemnou formou - dokumentem. Nejčastěji používaným názvem je

DEKLARACE O POSLÁNÍ PODNIKU - dokument, který si zachovává určitý stupeň všeobecnosti. Představuje integrační prvek, který sjednocuje hlavní zainteresované strany i jejich zájmy po delší časové období. (PODNIK A JEHO ZAMĚSTNANCI, AKCIONÁŘI A SAMOZŘEJMĚ ZÁKAZNÍCI).
Dokument o poslání podniku musí být pečlivě formulován, dostatečně výmluvný, ale ne příliš rozsáhlý, a musí o příslušné firmě jasně říci, kdo prezentovaný subjekt je, a kdo jsou jeho zákazníci, o co usiluje a jaké potřeby a přání zákazníků chce uspokojovat.

Klíčová slova:

cestovní ruch

udržitelnost

marketingové řízení

podnikání

partnerství

informační systém



Obsah:
  • 1. Vize, poslání/mise, cíle 3
    2. Marketingové plánování v cr 4
    3. Situační analýza v marketingu. vliv vnějšího a vnitřního prostředí 5
    4. Strategický marketing v cr a jeho nástroje 6
    5. Marketingové strategie a taktiky, jejich volaba a užití 7
    6. Internet ve strategickém marketingu 8
    7. Manažérské funkce v cr 9
    8. Pozice a profil manažéra. hierarchie řídících úrovní 12
    9. Řízení lidských zdrojů v ck/ca 13
    10. Management kvality řízení v cr. hodnocení a řízení kvality 14
    11. Networking a jeho význam 15
    12. Informační systémy v ck. rezervační systémy, internet 17
    13. Podnikání ve sféře cr a její financování. finanční cíle v podnikání, finanční řízení a rozhodování 19
    14. Rozhodovací procesy v podnicích cr, nejistota, riziko 21
    15. Udržitelný rozvoj. základní charakteristika. podstata, pilíře 23
    16. Udržitelný rozvoj v politice eu a implementace do politiky čr 24
    17. Udržitelnost a její vazba na kvalitu v destinaci, indikátory 25
    18. Udržitelné formy rozvoje - nové trendy 26
    19. Dopady rozvoje cr na destinaci a možnosti jejich eliminace prostřednictvím strategie udržitelného rozvoje 27
    20. Kulturní produkt, tvorba, specifikace, inovace. druhy partnerství. ukázka na uměleckém slohu. 29
    21. Charakteristika kulturního dědictví, typologie kultury, hmotné a nehmotné prvky kultury 31
    22. Kulturní sektor v čr a v evropě. základní vazby na politiku v cr 32
    23. Kulturní turismus, typologie, účastník 33
    24. Řízení destinačního managementu kulturního produktu na příkladu (kutná hora a slavnosti nebo tak nějak). - foto karolína 34
    25. Marketingové řízení destinace, úloha, cíle 35
    26. Marketingové řízení destinace, současné trendy v marketingovém řízení destinace 36
    27. Marketingový výzkum 37
    28. Marketingový plán 38
    29. Taktický marketing destinace 39
    30. Financování marketingového managementu destinace. zdanění v cr 43
    31. Vznik a význam partnerství v destinaci - současné trendy 47
    32. Informační systém destinace - cíle, význam, pojem 49
    33. Turistická informační centra (tic). vymezení, role v destinačním managementu 51
    34. Měření a přístup kontroly marketingových opatření 52
    35. Financování marketingového řízení destinace 53
    36. Specifika managementu v ck/ca, funkční řízení ck/ca 55
    37. Legislativa při založení a činnosti ck, evropská legislativa, ochrana spotřebitele 57
    38. Řízení distribučních cest v ck/ca, informační zdroje ck 61
    39. Procesní řízení v ck + tvorba a prodej produktu, prodej zájezdů 62
    40. Řízení kvality v podniku ck ve vztahu k environmentálnímu prostředí, společenská odpovědnost - iso, tqm, green globe, blue flag atd. 65
    41. Kvantifikace mcr - vize 2020 + 2030 67
    42. Postavení mcr ve světové ekonomice 69
    43. Evropská legislativa a její vliv na rozvoj cr 71
    44. Konkurenceschopnost cr, měření postavení čr 73
    45. Vize unwto 2020, 2030 74
    46. Marketingové řízení v lázeňském zařízení 75
    47. Tvorba produktu v lázeňství/wellness a význam lázeňství/wellness v rozvoji regionu. 78
    48. Kvalita a certifikace lázeňských a wellness zařízení 80
    49. Trendy v lázeňství a wellness 82
    50. Význam lázeňství a wellness v rozvoji regionů 84
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše