Popis:
1. Vize, poslání/mise, cíle
VIZE - základní myšlenka, určitá základní představa o tom podnikání a její konkretizací se dostaneme na samotný počátek SŘP, v tom je prvotní myšlenka konkretizována jako VIZE.
Z VIZE vychází SŘP a 3 zahrnuté faktory:
» Poslání podniku
»
Cíle podniku
»
Příležitosti podniku.
Strategický řídicí proces: je to proces řízení celého podniku, probíhá na úrovni firmy jako celku pod taktovkou TOP mng a je vodítkem pro řízení a rozhodování firmy jako celku.
• Jedná se o soubor činností a rozhodnutí, která vedou k formulování plánu i jeho realizaci.
• Je podstatnou součástí každého moderního podniku (malý nebo velký, je to jedno)
• Úkolem SŘP je dlouhodobé usměrňování činností podniku tak, aby bylo naplněno jeho poslání a cíle.
POSLÁNÍ Prvním z 3 kroků mkt řízení
• Je formulované na obecné úrovni, nejsou zde vysloveny měřitelé cíle, pouze orientace a postoj.
• Podává vysvětlení o smyslu existence firmy a mkt souvislosti i vztah k trhu a postavení na trhu.
Poslání podniku lze chápat tak, že každá firma musí jasně vyjádřit, jaká je její role v oblasti podnikání, jaký je účel podnikání a jaké jsou podnikatelské záměry = Kdo jsme? O co usilujeme? V jakém odvětví podnikáme?
Poslání také prezentuje to, čím chce firma uspokojit své zákazníky, tedy to jak se chce lišit od konkurence.
Poslání lze vyjádřit:
• Pomocí výrobků, které firma vyrábí
• Pomocí technologií použitých ve výrobě
• Pomocí vztahu k trhu (př. kdy nejde jen o výrobu, ale také o zájem naplnit přání zákazníků)
• Pomocí kombinace několika různých faktorů (Vyjádření 3C-Costumer, Company, Competition)
o Vystihuje typ zákazníků a jejich potřeby, které chce podnik uspokojovat
o Charakterizuje podnik pomocí vyráběných výrobků
o Ukazuje postavení podniku na trhu, především ve vztahu ke konkurenci
Formulovat své poslání by měly jak ziskové, tak i neziskové organizace.
Podniky vyslovují své poslání písemnou formou - dokumentem. Nejčastěji používaným názvem je
DEKLARACE O POSLÁNÍ PODNIKU - dokument, který si zachovává určitý stupeň všeobecnosti. Představuje integrační prvek, který sjednocuje hlavní zainteresované strany i jejich zájmy po delší časové období. (PODNIK A JEHO ZAMĚSTNANCI, AKCIONÁŘI A SAMOZŘEJMĚ ZÁKAZNÍCI).
Dokument o poslání podniku musí být pečlivě formulován, dostatečně výmluvný, ale ne příliš rozsáhlý, a musí o příslušné firmě jasně říci, kdo prezentovaný subjekt je, a kdo jsou jeho zákazníci, o co usiluje a jaké potřeby a přání zákazníků chce uspokojovat.
Klíčová slova:
cestovní ruch
udržitelnost
marketingové řízení
podnikání
partnerství
informační systém
Obsah:
- 1. Vize, poslání/mise, cíle 3
2. Marketingové plánování v cr 4
3. Situační analýza v marketingu. vliv vnějšího a vnitřního prostředí 5
4. Strategický marketing v cr a jeho nástroje 6
5. Marketingové strategie a taktiky, jejich volaba a užití 7
6. Internet ve strategickém marketingu 8
7. Manažérské funkce v cr 9
8. Pozice a profil manažéra. hierarchie řídících úrovní 12
9. Řízení lidských zdrojů v ck/ca 13
10. Management kvality řízení v cr. hodnocení a řízení kvality 14
11. Networking a jeho význam 15
12. Informační systémy v ck. rezervační systémy, internet 17
13. Podnikání ve sféře cr a její financování. finanční cíle v podnikání, finanční řízení a rozhodování 19
14. Rozhodovací procesy v podnicích cr, nejistota, riziko 21
15. Udržitelný rozvoj. základní charakteristika. podstata, pilíře 23
16. Udržitelný rozvoj v politice eu a implementace do politiky čr 24
17. Udržitelnost a její vazba na kvalitu v destinaci, indikátory 25
18. Udržitelné formy rozvoje - nové trendy 26
19. Dopady rozvoje cr na destinaci a možnosti jejich eliminace prostřednictvím strategie udržitelného rozvoje 27
20. Kulturní produkt, tvorba, specifikace, inovace. druhy partnerství. ukázka na uměleckém slohu. 29
21. Charakteristika kulturního dědictví, typologie kultury, hmotné a nehmotné prvky kultury 31
22. Kulturní sektor v čr a v evropě. základní vazby na politiku v cr 32
23. Kulturní turismus, typologie, účastník 33
24. Řízení destinačního managementu kulturního produktu na příkladu (kutná hora a slavnosti nebo tak nějak). - foto karolína 34
25. Marketingové řízení destinace, úloha, cíle 35
26. Marketingové řízení destinace, současné trendy v marketingovém řízení destinace 36
27. Marketingový výzkum 37
28. Marketingový plán 38
29. Taktický marketing destinace 39
30. Financování marketingového managementu destinace. zdanění v cr 43
31. Vznik a význam partnerství v destinaci - současné trendy 47
32. Informační systém destinace - cíle, význam, pojem 49
33. Turistická informační centra (tic). vymezení, role v destinačním managementu 51
34. Měření a přístup kontroly marketingových opatření 52
35. Financování marketingového řízení destinace 53
36. Specifika managementu v ck/ca, funkční řízení ck/ca 55
37. Legislativa při založení a činnosti ck, evropská legislativa, ochrana spotřebitele 57
38. Řízení distribučních cest v ck/ca, informační zdroje ck 61
39. Procesní řízení v ck + tvorba a prodej produktu, prodej zájezdů 62
40. Řízení kvality v podniku ck ve vztahu k environmentálnímu prostředí, společenská odpovědnost - iso, tqm, green globe, blue flag atd. 65
41. Kvantifikace mcr - vize 2020 + 2030 67
42. Postavení mcr ve světové ekonomice 69
43. Evropská legislativa a její vliv na rozvoj cr 71
44. Konkurenceschopnost cr, měření postavení čr 73
45. Vize unwto 2020, 2030 74
46. Marketingové řízení v lázeňském zařízení 75
47. Tvorba produktu v lázeňství/wellness a význam lázeňství/wellness v rozvoji regionu. 78
48. Kvalita a certifikace lázeňských a wellness zařízení 80
49. Trendy v lázeňství a wellness 82
50. Význam lázeňství a wellness v rozvoji regionů 84