Popis:
1) Pojetí managementu
Manažerská práce spočívá ve vymezení zákl. manažer. aktivit:
1) Průřezové činnost
a. rozhodování
b. organizování
c. řízení lidských zdrojů
d. komunikování
e. práce s informacemi
2) Činnosti naplňující fáze mngmt
a. plánování
b. implementace
c. kontrola
management - nejobecněji lze charakterizovat jako souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce organizace
manager - samostatná profese, kdy pracovník na základě zvolení, jmenování, pověření či ustavení nebo zmocnění realizuje aktivně řídící činnosti, pro které je vybaven odpovídajícími kompetencemi
vrcholová úroveň řízení (top management) - nejvyšší řídící pracovník/ci organizace, jejich postavení a kompetence obvykle specifikují statutární dokumenty organizace
střední úroveň řízení (middle mngmt) - řídící pracovníci štábních útvarů či nižších liniových útvarů
základní úroveň řízení (lower mngmt) někdy též „mngmt první linie“, nejnižší úroveň řízení, kdy manažer již řídí výkonné pracovníky
Klíčová slova:
management
rozhodování
plánování
motivace
kontrola
komunikace
informační systémy
Obsah:
- 1) Pojetí managementu
2) Rozhodování
3) Plánování
4) Motivace, vedení lidí, týmová práce
5) Kontrola, interní audit, vnitřní kontrolní systém org.
6) Kultura organizace
7) Komunikace, formy komunikace
8) Informační systémy, manažerské informační systémy
9) Profil manažera, styl manažerské práce, autorita
10) Vývoj managementu