Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky z Mikroekonomie

«»
Přípona
.pdf
Typ
státnicové otázky
Stažené
2 x
Velikost
13,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
8745
Poslední úprava
26.09.2016
Zobrazeno
1 570 x
Autor:
katerina.loumova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
MIKROEKONOMIE

EKONOMIE - zabývá se alokací vzácných zdrojů mezi alternativní užití tak, aby byly uspokojeny lidské
potřeby.

MIKROEKONOMIE
- vysvětluje rozhodování tržních subjektů (jednotlivců a firem) v podmínkách omezenosti zdrojů vzhledem k potřebám
- toto rozhodování se uskutečňuje na základě racionálního chování (tedy subjekt se nerozhoduje na základě impulsu či náhlé pohnutky, ale na základě svých úvah a analýz)

1. Spotřebitelské optimum

Předpoklady racionálního chování spotřebitele
- spotřebitel porovnává užitek s újmou (výdaje, náklady)
- rozhodování obnáší 2 problémy: Jak důchod získat? a Jak důchod vynaložit (rozdělit na nákup různých statků)?
- maximalizuje užitek, ale je omezen svým důchodem
- spotřebitel volí mezi spotřebními koši (např. 1 Audina a 2 Škodovky) - zvolí takový koš, který mu přináší maximální užitek z hlediska jeho preferencí (tzv. axiómy)
• axióm úplnosti srovnání - spotřebitel je schopen seřadit koše dle preferencí
• axióm tranzitivity - máme koše A, B, C: je-li např. A preferován před B a B před C, pak je A preferován před C - spotřebitel je schopen koše seřadit podle preferencí
• axióm nepřesycenosti - spotřebitel preferuje větší množství statků před menším množstvím statků
- z axiómů srovnání a tranzitivity lze statky možno seřadit podle preferencí spotřebitele - toto uspořádání nazýváme preferenční stupnicí

Klíčová slova:

spotřebitelské optimum

poptávka

spotřebitel

technologie

oligopol

trh kapitálu

rovnováha

limity trhu



Obsah:
  • 1. Spotřebitelské optimum
    2. Poptávka
    3. Spotřebitel za rizika
    4. Technologie a náklady v krátkém období
    5. Technologie a náklady v dlouhém období
    6. Dokonale konkurenční firma a trh
    7. Monopol, cenová diskriminace
    8. Monopolistická konkurence
    9. Oligopol
    10. DK trh práce
    11. NDK trh práce
    12. Trh kapitálu
    13. Všeobecná rovnováha
    14. Limity trhu (tržní selhání)
    Mikroekonomická politika státu
    Alternativní cíle firmy
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše