Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Vypracované státnicové otázky z okruhu Aplikovaná informatika

«»
Přípona
.rar
Typ
státnicové otázky
Stažené
14 x
Velikost
5,0 MB
Jazyk
český
ID projektu
11939
Poslední úprava
23.04.2018
Zobrazeno
1 534 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
C-1
Návrh schématu databáze
Úrovně abstrakce při databázovém modelování (konceptuální model, datový model: relační, objektově-relační, objektový), nástroje pro databázové modelování, optimalizace návrhu relačních schémat, jazyky pro definování struktury databáze, objekty databáze, integritní omezení, nástroje pro zachování integrity a konzistence databáze. Databázové triggery.


1. Úrovně abstrakce při databázovém modelování (konceptuální model, datový model: relační, objektově-relační, objektový).

Konceptuální model:
- umožňuje vytvoření popisu dat v databázi nezávisle na jejich uložení.
- představuje formální popis modelované reality, která nás zajímá a o které budeme v budoucí databázi shromažďovat data.
- je množinou pojmů, která nám pomáhá popsat realitu za účelem následně specifikovat strukturu databáze.
- na této úrovni se nestaráme, jak bude budoucí databáze technicky spravována a řízena.
- produktem modelování je popis dat a jejich vzájemných vztahů - dílčí schéma (např.: sklad, obchod, účetní, … = jednotlivé aplikace), vyloučení redundance integrací těchto dílčích schémat vzniká konceptuální schéma

Klíčová slova:

schémata databáze

implementace databazí

reprezentace

počítačová grafika

osvětlení



Obsah:
  • 1. Návrh schématu databáze
    Úrovně abstrakce při databázovém modelování (konceptuální model, datový model: relační, objektově-relační, objektový), nástroje pro databázové modelování, optimalizace návrhu relačních schémat, jazyky pro definování struktury databáze, objekty databáze, integritní omezení, nástroje pro zachování integrity a konzistence databáze. Databázové triggery.

    2. Získávání informací z databází
    Teoretická východiska dotazovacích jazyků (relační algebra, relační kalkul), převod dotazu formulovaného v přirozeném jazyce do formálního jazyka, syntaktická a sémantická správnost dotazu, optimalizace dotazu, vyhodnocení dotazu a interpretace výsledků, komerční dotazovací jazyky. Jazyk SQL a jeho části (DDL, DML, DQL, DCL).

    3. Fyzická implementace databází
    Statické a dynamické organizace souborů a databází, primární soubory, pomocné datové struktury (indexy), implementace statických organizací (metoda kapes, statické hashování, hustý a řídký index) a dynamických organizací (B-stromy, rozšiřitelné hashování), metody redukce dat. Transakce: zotavení z chyb, synchronizace.

    4. Reprezentace, úprava a komprimace rastrového obrazu v počítačové grafice.
    Pojmy pixel, voxel. Rastrová mřížka. Projevy a způsob eliminace diskretizační chyby. Konvoluční metody při úpravě a analýze obrazu. Eliminace šumu v rastrovém obraze. Metody uchovávání rastrového obrazu. HW pro rastrovou grafiku.

    5. Formalizace barevných vjemů a osvětlení v počítačové grafice.
    Barva v kontextu možností HW: emulace šedých odstínů; aditivní a subtraktivní mechanizmus generovaní barev. Grassmannovy zákony. Chromatický diagram a Maxwellův trojúhelník. Základní barevné modely. Phongův osvětlovací model. Lokální a globální osvětlení scény.

    6. Reprezentace objektů a scén v počítačové grafice.
    Model CSG. Parametrické vyjádření křivek na příkladu Bézierovy křivky. Základní myšlenka přechodu od parametrického vyjádření křivek k plochám. Polygonální reprezentace jako aproximace hladkých povrchů. HW pro vektorovou grafiku.

    7. Prostředky nízkoúrovňové grafiky.
    Hardwarové a softwarové prostředky, grafické akcelerátory, rychlé rasterizační algoritmy.

    8. Vývoj software, testování a jeho automatizace
    - Vysvětlete rozdíl mezi vodopádovým přístupem a iterativně inkrementálním způsobem vývoje software. Objasněte pojmy fáze, iterace, inkrement.
    - Popište, jakým způsobem byste automatizovaně testovali zdrojový kód a uveďte vhodný příklad.
    - V rámci procesu vývoje software doporučte vhodné použití CASE nástrojů.

    9. Aplikace IS, softwarové architektury a UML
    - Vyberte si libovolnou společnost a načrtněte architekturu podnikového systému. Do této architektury zařaďte pojmy ERP, CRM, SCM a objasněte jejich vazbu na podnikovou strategii.
    - Definujte architekturu monolitickou, dvouvrstvou (Client/Server) a třívrstvou na konkrétním příkladu.
    - Vyberte vhodné UML diagramy a zasaďte je do kontextu procesu vývoje software

    10. Podnikové procesy, implementace podnikových informačních systémů, Business Intelligence (BI)
    - Vyberte si libovolnou společnost a určete její podnikovou strategii.
    - Vysvětlete pojem podnikový proces a jeho vztah k podnikové strategii, vyberte si jednoduchý proces (např. vystavení faktury) a graficky ho znázorněte.
    - Popište, jakým způsobem byste měřili efektivitu podnikových procesů a informačního systému.
    - Objasněte pojem BI a jeho vztah k architektuře podnikového systému, navrhněte řešení pro vytvoření báze dat, kterou bude BI používat.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše