Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky z okruhu Letecká a letadlová technika

«»
Přípona
.rar
Typ
státnicové otázky
Stažené
2 x
Velikost
4,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
12626
Poslední úprava
10.09.2018
Zobrazeno
629 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Požadavky na konstrukci letadel

Klíčové požadavky na konstrukci letadel podle období:
1. 1903-1919 - od prvního letu do konce 1. světové války
- dvouplošník, jednomotorový s pístovým motorem, pevnou dřevěnou vrtulí, nenosný potah
- rychlost nepřekračuje 200 km.h-1, pravidelná doprava neexistuje, letouny doznaly použití v 1. světové válce i když zatím jen s malým významem
- Letoun by měl umět létat a létat by měl bezpečně.

2. 1919-1939 - období mezi dvěma světovými válkami
- hornokřídlý jednoplošník, dvou - tří motorový s pístovými motory, stavitelnými kovovými vrtulemi, křídla vybavená nosným potahem
- použitelná rychlost překračuje 300 km.h-1, kapacita přepravovaných osob roste k 20 PAX, létání je významně závislé na počasí
- Letoun by měl létat výše, rychleji a na větší vzdálenosti.

3. 1939-1945 - letouny v 2. světové válce
- dolnokřídlý jednoplošník, dvou - čtyř motorový s pístovými motory, stavitelnými kovovými vrtulemi, celokovové konstrukce, významný technologický progres díky válečnému využití letounů
- provozní rychlost 600 - 650 km.h-1, významnější dolet a rostoucí hmotnosti užitečného zatížení, létá se výše nad zemí
- Výkony letounů významně rozhodují o vítězství ve válce.

4. 1945-1970 - boom civilního letectví po 2. světové válce
- dolnokřídlý jednoplošník, dvou - čtyř motorový s proudovými nebo turbovrtulovými pohonnými jednotkami, celokovové tenkostěnné konstrukce, radio-navigační výstroj, přetlaková kabina
- provozní rychlosti 600 - 900 km.h-1, kapacita více než 100 PAX, dopravní lety ve výškách „nad počasím“ a na větší vzdálenosti
- Létat pravidelně a nezávisle na počasí.

5. 1970-1985 - stabilní růst výkonů v letecké dopravě
- dolnokřídlý jednoplošník, nové generace proudových motorů, celokovové tenkostěnné konstrukce, výstroj pro přesné přístrojové přiblížení, přetlaková kabina
- cestovní rychlost 850 - 900 km.h-1 (2200 km.h-1), kapacita překračuje 500 PAX, první generace nadzvukového dopravního letounu
- Velký dolet, co největší kapacita a komfort. ...
...
...

Klíčová slova:

konstrukce letadel

ocasní plochy

letouny

dynamické jevy

letadlová konstrukce

poškození



Obsah:
  • 01. Požadavky na konstrukci letadel
    02. Zatížení působící na letadla
    03. a 04. Křídla letounů a Typy konstrukcí křídel
    05. a 06. Nosníkové konstrukce křídel a Tenkostěnné konstrukce křídel
    07. a 08. Zvláštnosti křídel rychlých letounů a Typy konstrukcí trupu porovnání jejich vlastností.
    09. Výškové kabiny dopravních letounů
    10. Konstrukce ocasních ploch
    11. a 12. Systémy řízení letounů a Odlehčení sil v řízení
    13. Prostředky zvýšení vztlaku a odporu letounů
    14. Přistávací zařízení letounů
    15. Konstrukce podvozkových noh a kol
    16. Letová způsobilost - požadavky a předpisy v oblasti letové způsobilosti letadel
    17. a 18. Klasifikační třídy letadel a Technická dokumentace letadel
    19. Násobek zatížení obecný výklad
    20. Manévrovací obálka zatížení
    21. Poryvová obálka zatížení
    22 Přistávací zatížení letounů
    23., 24., a 25. Aeroelasticita a její vliv na konstrukce letadel a Statické jevy aerodynamické a Dynamické jevy aeroelastické
    26. a 27. Provozní spolehlivost letadel, definice a základní charakteristiky a Křivka spolehlivosti
    26. Únavová pevnost letadlových konstrukcí
    28. a 29. Únavová pevnost letadlových konstrukcí a Proměnlivé zatížení letadel a jejich charakteristiky
    30. Únavové poškození, hypotéza kumulace únavového poškození a její použití
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše