Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Vypracované státnicové otázky z okruhu Management cestovních kanceláří a agentur

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
10 x
Velikost
1,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
9507
Poslední úprava
23.01.2017
Zobrazeno
1 908 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1 Vymezení CK, CA a jejich funkce
Cestovní kancelář
• Dle zákona 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, je CK podnikatel, který je na základě koncese oprávněn nabízet a prodávat zájezdy.
• Světové označení: tour operator, Reiseveranstalter, agence de voyages
• V rámci svého oprávnění může rovněž vykonávat činnosti CA
• Od 1. 8. 2006: CK je také osoba, která má v době podpisu cestovní smlouvy sídlo nebo místo podnikání v jiném členském státě Evropské unie nebo v jiném státě tvořícím Evropských hospodářských prostor, než je ČR (dále jen „CK usazená na území jiného státu“). CK usazená na území jiného státu musí podnikat na základě oprávnění tohoto státu k provozování CK a musí mít sjednané pojištění záruky pro případ úpadku CK, nebo být jinak pro tento případ zajištěna, alespoň v rozsahu stanoveném tímto zákonem. (159/1999)
CK může na základě své koncese vykonávat tyto činnosti:
• Nabízet a prodávat zájezdy
• Nabízet a prodávat jednotlivé služby CR (např. výlety, jednodenní zasedání a exkurze, ubytování, dopravní ceniny, služby cestovního pojištění, apod.)
• Organizovat kombinace služeb CR a nabízet je a prodávat jiné CK za účelem jejího dalšího podnikání.
• Zprostředkovávat prodej jednotlivých služeb CR pro jinou CK nebo CA případně pro jiné osoby (dopravce, pořadatele kulturních, společenských a sportovních akcí apod.).
• Zprostředkovávat prodej zájezdu pro jinou CK, cestovní smlouva v těchto případech musí být uzavřena jménem CK, pro kterou je zájezd zprostředkováván.
• Prodávat věci související s CR - zejména vstupenky, mapy, plány, jízdní řády, tištěné průvodce a upomínkové předměty.
Mimo uvedené činnosti mohou CK požádat o další živnosti nad rámec koncese, např.:
• Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona (mj. i průvodcovská činnost)
• Směnárenská činnost

Klíčová slova:

cestovní kanceláře

management cestovních kanceláří

plánování

organizování

mapa procesů

řízení kvality



Obsah:
  • 1. Vymezení cestovních kanceláří a agentur a jejich funkce. Historický vývoj a typologie cestovních kanceláří. 4
    1.1 Vymezení CK, CA a jejich funkce 4
    1.2 Historický vývoj CK a CA dle učebnice 8
    1.3 Typologie CK 10
    1.4 Historický vývoj dle přednášky Houška 11
    1.5 Doplnění historie CR 17
    2. Legislativní podmínky založení a provozu cestovních kanceláří a agentur a jeho návaznost na evropskou legislativu. Podmínky pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře. 21
    2.1 Legislativní úprava činnosti CK a CA v ČR 21
    2.1.1 Zákon č.159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti CR 21
    2.1.2 Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání 21
    2.2 Zákon č. 90/2012 Sb., zákon o obchodních korporacích 25
    2.2.1 Občanský zákoník 28
    2.2.2 Zákon č. 526/1990 Sb., o cenách 28
    2.3 Podmínky pojištění záruky pro případ úpadku cestovní kanceláře 28
    2.4 Legislativní úprava činnosti CK a CA v EU 30
    3. Právní úprava vztahů mezi cestovní kanceláří a agenturou a spotřebiteli. Evropská politika ochrany spotřebitele. Současné trendy v ochraně spotřebitele. Cestovní smlouva. Občanský zákoník, zákon na ochranu spotřebitele, zákon o ochraně osobních údajů ve vztahu k cestovní kanceláři a agentuře. Informační povinnost cestovních kanceláří/agentur vůči klientům. Nekalé obchodní praktiky. 36
    3.1 Občanský zákoník - timesharing, cestovní smlouva/smlouva o zájezdu 36
    3.2 Zákon na ochranu spotřebitele č. 634/1992 Sb. 43
    3.3 Zákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. 44
    3.4 Informační povinnosti CK a CA vůči cestujícím při dopravě 44
    3.4.1 Vůči cestujícím leteckou dopravou 44
    3.4.2 Při prodeji přepravních dokladů na železnici 46
    3.5 Evropské směrnice ochrany spotřebitele 46
    4. Základní charakteristika a principy managementu cestovních kanceláří a agentur. Specifika managementu v cestovní kanceláři a agentuře. 51
    4.1 Specifika MNG v CK/CA 54
    5. Základní manažerské funkce uplatňované v cestovní kanceláři a agentuře - plánování, organizování, informace a komunikace, management lidských zdrojů, rozhodovací problémy a procesy, organizační (firemní) kultura, kontrolní systém. 56
    5.1 Plánování 56
    5.2 Organizování 71
    5.3 Informace a komunikace 79
    5.4 Management lidských zdrojů 88
    5.5 Rozhodovací problémy a procesy 93
    5.6 Organizační (firemní) kultura 95
    5.7 Kontrolní činnosti 98
    6. Proces marketingového řízení cestovní kanceláře a agentury 102
    6.1 Marketingový výzkum v CK 103
    6.2 Situační analýza 106
    6.3 Vize a poslání CK 108
    6.4 Stanovení cílů 108
    6.5 Identifikace strategických jednotek obchodu (SBU) a nových příležitostí 109
    6.6 Formulování strategie CK 109
    6.7 Plánování mkt programů (mkt mix) 109
    6.8 Realizace strategie CK 109
    6.9 Kontrola, měření a hodnocení mkt úsilí 109
    7. Procesní řízení v cestovní kanceláři. Mapa procesů. Strategické a taktické marketingové řízení. 110
    7.1 Mapa procesů 112
    7.2 Strategické mkt řízení CK 114
    7.3 Taktické mkt řízení 118
    8. Tvorba produktu/zájezdu a cenová strategie a politika cestovní kanceláře agentury. 119
    8.1 Tvorba prodejní ceny produktu CK 127
    9. Řízení distribučních cest v cestovní kanceláři a agentuře a využití informačních technologií. 136
    9.1 Propagace (promotion), komunikační strategie 141
    10. Řízení kvality a environmentální management v cestovní kanceláři a agentuře. Hlavní nástroje, přístupy a metody, které využívají cestovní kanceláře a agentury pro management kvality (např. normy ISO, oborové standardy, firemní standardy, speciální certifikáty kvality, technické normy, certifikační systémy udržitelnosti, další legislativní/nelegislativní požadavky na ochranu spotřebitele). Příklady hlavních aktivit spojující kvalitu a udržitelnosti v činnosti cestovní kanceláře a cestovní agentury (např. normy ISO, certifikační programy, apod.). Model řízení kvality SERQUAL, hlavní přístupy k managementu kvality (systém EMS, HSMS, QMS), „EMAS“ (Eco-Management and Audit Scheme), Strategie společenské odpovědnosti. 147
    11. Tvorba podnikatelského plánu cestovní kanceláře a agentury. Struktura podnikatelského plánu a charakteristika jednotlivých částí. Finanční plán a analýza činnosti cestovní kanceláře a agentury. 150
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše