Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky z okruhu Obchod

«»
Přípona
.rar
Typ
státnicové otázky
Stažené
0 x
Velikost
3,0 MB
Jazyk
český
ID projektu
12746
Poslední úprava
08.10.2018
Zobrazeno
396 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Obchod, jeho podstata a funkce, základní charakteristiky. Předpoklady vzniku obchodu, marketingové pojetí obchodu. Obchod jako činnost, instituce, odvětví. Místo obchodních aktivit v podnikovém systému. Současné rozvojové trendy v obchodu.

Definice obchodu:

„Obchod - výrobce se zde setkává se zákazníkem. V tomto vztahu se ověřuje hodnota zboží. Je to činnost, která v posledním období nabývá na významu a zaznamenává akceleraci z hlediska vývoje“

„Obchod - činnost, transakce, která představuje dojednávání obchodu většinou ve firemních podmínkách, je výsledkem dohody obou stran. Je také směnou, transferem hodnot a přináší nám užitek“

„Obchod je specifická oblast lidské činnosti, provází člověka již od minulosti (cca období dělby práce, tvorba měst, přemisťování zboží). Vzniká obchod jako samostatná specializovaná činnost (soubor činností), zboží je přemisťováno na místo poptávky“

Podstata obchodu:

- Základem vzniku obchodu je Existence zbožní výroby (zboží výroby je určeno ke směně)
- Oddělení výrobce od spotřebitele (výrobci jsou odděleni nejen místem, ale i specializovanou výrobou, odlišením výroby, místem spotřeby, kvalitě a obsahu výroby). Výrobce vyrábí pro neznámého spotřebitele = vznik nových vtahů, které jsou základem pro TRH
- Existence společenské dělby práce (subjekty se specializují na určitou činnost, je nutné zboží od výrobce dostat ke spotřebiteli, vzniká osoba obchodníka, vzniká skupina osob zodpovědných za úspěšnost přesunu zboží = dělení rizika)
- Vznik trhu (výrobci = strana nabídky x spotřebitelé = strana poptávky, nutnost poptávku s nabídkou vyrovnávat)
- Nutnost zabezpečování a organizování přemisťování zboží
- Nutnost řešení vzniklých disproporcí (nesoulad místa (různá místa výroby), času, množství, kvality)

Klíčová slova:

obchod

marketing

lidský faktor

aplikace metod

rozhodování

týmová práce

delegování



Obsah:
  • 1. Obchod, jeho podstata a funkce, základní charakteristiky. Předpoklady vzniku obchodu, marketingové pojetí obchodu. Obchod jako činnost, instituce, odvětví. Místo obchodních aktivit v podnikovém systému. Současné rozvojové trendy v obchodu.
    2. Nákup a jeho zajištění. Funkce, úkoly a organizace nákupu. Nákupní rozhodovací proces, volba dodavatele, nákupní marketing. Úloha zásob v nákupu.
    3. Prodej a jeho zajištění. Úkoly a činnosti útvaru prodeje. Prodejní proces, typy prodejní práce. Organizace a řízení prodejních sil.
    4. Lidský faktor v procesu obchodování. Význam a místo lidských zdrojů pro realizaci obchodních aktivit (obchodník, zákazník, spotřebitel-zákazník). Požadavky na obchodní personál, osobnost prodejce/nákupčího, náplň jeho práce, hodnocení, motivování a odměňování. Plánování lidských zdrojů v obchodní činnosti.
    5. Úloha velkoobchodu a maloobchodu v procesu distribuce zboží.
    ...
    ...
    ...
    16. Aplikace metod operačního výzkumu pro obchodní činnosti. (Síťová analýza, lineární programování, distribuční úlohy)
    17. Systémový přístup k managementu kvality. Mezinárodní systémové standardy (ISO). Výchozí aspekty systému managementu kvality (odpovědnost vedení, dokumentace, zákazník, procesní přístup, neustálé zlepšování). Hodnocení systému managementu kvality - interní audit, certifikace, sebehodnocení.
    18. Neustálé zlepšování jakosti. Přístup Kaizen, Six Sigma, Lean Six Sigma. 7 jednoduchých nástrojů pro zlepšování kvality (sběr a záznam dat, vývojový diagram, histogram, korelační diagram, Paretův diagram, Ishikawův diagram, regulační diagram). Příklady pokročilých technik kvality (QFD, poka-yoke).
    19. Rozhodování a delegování. Rozhodování manažera - předpoklady k rozhodování, struktura rozhodovacího procesu, riziko a nejistota v rozhodování, řešení problémů (Occamova břitva, Ishikawův diagram, Paretova analýza, brainstorming, brainwriting, analýza silového pole). Delegování pravomoci, výhody a problémy delegování.
    20. Týmy, týmová práce a koučování. Definujte tým, jeho charakteristické znaky. Uveďte nejčastější důvody pro vytváření týmů v organizaci. Popište (chování, postoje) a nakreslete fáze vývoje výkonu pracovních skupin. Vysvětlete pojem „koučování“ a jeho efekty v manažerské práci. Teambuilding. Efektivní pracovní týmy.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše