Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky z okruhů Pedagogika a Psychologie

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
11 x
Velikost
0,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
10629
Poslední úprava
08.08.2017
Zobrazeno
977 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Důvody a principy kurikulární reformy
- Soustředí se především na změny v obsahu a cílech vzdělávání
- Důraz je kladen na to, aby se žáci naučili pracovat s informacemi a osvojili si klíčové kompetence (celoživotní dovednosti), které jim usnadní budoucí život
- Příprava současné kurikulární reformy probíhala v 2. ½ 90. let skrz národní diskuze „Vzdělání pro 10 milionů“ a vznik „Národního programu rozvoje vzdělávání v ČR“ (tzv. Bílá kniha)
- 2005 schváleno RVP pro mateřské a základní školy
- Školy začínají v prvních ročnících učit podle ŠVP v roce 2007

Východiska reformy
- zvýšení vzdělávací autonomie škol - umožnit školám svobodnější rozhodování
- akcent na získávání klíčových kompetencí - tedy na určitý soubor vědomostí, dovedností a postojů podstatných pro osobní rozvoj jedince a jeho aktivní zapojení do společnosti a uplatnění v životě
- Cílem reformy je vychovat z dětí osoby, pro které bude přirozené chtít se učit - vzdělávat se, umět řešit nejrůznější problémy, s přehledem komunikovat a spolupracovat, jednat jako řádní a aktivní občané a mít návyky k jakékoliv práci.

Struktura a význam Rámcového vzdělávacího programu (RVP ZV, G, OV)
RVP stanoví
- konkrétní cíle, formy, délku a povinný obsah vzdělávání
- jeho organizační uspořádání,
- podmínky průběhu a ukončování vzdělávání
- zásady pro tvorbu školních vzdělávacích programů, jakož i podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- nezbytné materiální, personální a organizační podmínky a podmínky bezpečnosti a ochrany zdraví.

Klíčová slova:

kurikulární reforma

úspěšnost

kompetence

pedagogika

výzkum

psychologie



Obsah:
  • Důvody a principy kurikulární reformy
    Školní třída a rodina jako sociální skupina
    Kurikulum - definice, modely, formy existence, druhy.
    Problematika školní úspěšnosti žáka.
    Funkcionálnost a intencionálnost výchovného působení.
    Psychologické otázky hodnocení žákova chování a výkonu, jeho vliv na sebehodnocení
    a utváření jeho osobnosti.
    Reformní snahy české pedagogiky 20. a 30. let.
    Úloha emocí a motivace v procesech učení, jejich vliv na učební výkon.
    Profesní kompetence učitele.
    Profesiogram učitelského povolání a metody jeho tvorby.
    ...
    ...
    ...
    PEDAGOGICKÝ VÝZKUM
    Metody pro diagnostiku psychologických funkcí a procesů. Možnosti a meze testových diagnostických metod, chyby při jejich aplikaci a interpretaci, předpoklady pro jejich užití v práci učitele.
    Hodnocení ve škole a jeho metody.
    Využití psychologické diagnostiky pro poznání osobnosti žáka a její uplatnění při edukační práci učitele.
    Formy spolupráce školy a rodiny
    Socializace lidského jedince
    Motivace žáků v jednotlivých fázích vyučovacího procesu.
    Vrstevnické skupiny, party.
    Výukové metody, jejich kategorizace, volba, užití.
    Náročná vývojová období v životě žáka z hlediska výchovných požadavků, psychologická analýza výchovných obtíží.
    Učitelé jako profesní skupina
    Problematika zneužívání legálních a nelegálních návykových látek, preventivní programy, psychické a somatické projevy a dopady na zdraví člověka.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše