Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky z okruhu Podzemní stavby

«»
Přípona
.rar
Typ
státnicové otázky
Stažené
6 x
Velikost
44,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
9344
Poslední úprava
03.01.2017
Zobrazeno
1 292 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Podzemní stavby jako ekologický faktor - význam podzemního stavitelství, historický vývoj

Historický vývoj

- Starověk
o Vytváření prvních umělých podzemních prostor, těžba rud(ušlechtilé kovy- Španělsko)
o Podzemní hrobky (Egypt) vyraženy v Údolí králů u Luxoru
o Nejdelší starověká podzemní stavba byla 33km dlouhá štola
o Itálie : 18 silničních tunelů ( kolem 1.stol.př.n.l.) poblíž Neapole - raženy od obou portálů a třech resp. pěti šachet, které sloužily pak k větrání. Šířka průřezu 4,m pro obousměrnou dopravu povozů, výška až 8metrů.
o Vodohospodářské stavby k zásobování měst vodou, zavlažování a odvodňování (Řím, Asýrie, Řecko) 2.stol.n.l.
- Středověk
o Podzemní činnost omezena pouze na hornictví
o Další rozvoj začal až s nástupem novověku

- Vývoj výstavby dopravních tunelů do konce druhé světové války
o 16.stol. pro zvýšené nároky na dopravu rozvoj lodní dopravy - s tím spjaty propojování přirozených vodních cest (splavné řeky - umělé kanály) Francie,V.Británie
o První budování plavebních tunelů (koncem 17.stol.)
o 19.století - rozvoj vlakové dopravy (století páry) výstavba železničních tunelů,
o Ve 20.stol. automobilová doprava - silniční tunely

Plavební tunely
- 1. novověký dopravní tunel Maltas na kanálu du Midi - vodní cesta mezi Atlantikem a Středozemním mořem (ražení členěným výrubem)
- 1. plavební tunel ve V.Br. byl 1,5 km dlouhý tunel Woorsley Hill k přepravě uhlí z dolů do Manchesteru
- Nejpozoruhodnější plavební tunel : Tronquoi (Napoleonův tunel) - poprvé budován v zeminách, výrub a ostění z cihel, poprvé použita jádrová tunelovaní metoda (uplatňována v Německu)

Klíčová slova:

podzemní stavby

kotvení

štítování

pažení

ražení tunelů

tuneling



Obsah:
  • 1. Podzemní stavby jako ekologický faktor - význam podzemního stavitelství, historický vývoj
    2. Geologický průzkum pro podzemní stavby - účel, význam, cíle
    3. Klasifikační systémy pro podzemní stavby
    4. Návrhové prvky pro návrh tvaru a velikosti příčného průřezu tunelu (automobilové, železniční, aj. tunely)
    5. Štoly - výztuž, ražení, zesil. vyzt, pažení
    6. Kotvení v podzemním stavitelství (druhy kotev a svorníků, teorie kotvení, kotvení stropů, stěn; výpočet svorníků)
    7. Ražení tunelů - rozdělení tunel, metod
    8. Rakouská metoda
    9. Belgická metoda
    10. Německá metoda
    11. NRTM - zásady a principy
    12. Ražení kaveren (metody, rozděleni)
    13. Štítování
    14. Výztuž podzemních staveb (rozdělení, konstrukce)
    15. Hloubené podzemní stavby - zabezpečení stěn stavebních jam
    16. lsolace proti vodě - konstrukce, rozdělení, technologie
    17. Rekonstrukce tunelů - zásady postupu
    18. lnjektáže v podzemním stavitelství
    19. Vlivy tunelování na povrch - přehled
    20. Monitoring v podzemním stavitelství
    21. Odvodňování tunelů při ražení a vyztužováni
    22. Systémy větrání tunelů
    23. Hnané pažení
    24. Výstavba šachtic pro tunelové stavby
    25. Metody mikrotunelingu
    26. Ocelová výztuž pro primární ostění NRTM
    27. Způsoby dělení velkých průřezů tunelů při ražení NRTM
    28. Prstencové metody ražení tunelů
    29. Klasické metody výpočtu zatížení výztuže tunelů
    30. Statické řešení výztuže tunelů (přehled metod a postupů, řešeni opery a klenby)
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše