Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky z okruhu Projektování a stavba pozemních komunikací

«»
Přípona
.docx
Typ
státnicové otázky
Stažené
1 x
Velikost
4,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
12675
Poslední úprava
19.09.2018
Zobrazeno
950 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
33. PROSTOROVÝ ÚČINEK TRASY.

Při návrhu trasy je třeba dbát vhodného souladu směrových a výškových prvků, umístění významných objektů (mosty, tunely, křižovatky, obslužná dopravní zařízení) a vlivů návrhových prvků příčného řezu s cílem vyloučit optické vlivy vedení trasy, které mohou nevhodně působit z hledisek bezpečnosti a plynulosti dopravy i estetického vnímání silničního prostoru.
Navrženou trasu silnic a dálnic ve složitých podmínkách je třeba přezkoušet výkresem v perspektivním zobrazení, popř. počítačovou animací průjezdu.
Základním požadavkem je vyvážené vedení trasy, tj. harmonické sladění návrhových prvků a jejich sledu, které stanoví dobře pochopitelné a v průběhu trasy setrvalé charakteristiky, případně vyjadřují jejich změny do podmínek obtížnějších nebo příznivějších.
Vzájemný poměr a sled přímých úseků a oblouků je třeba směrově a výškově volit tak, aby:
a) trasa stejnoměrně vyhovovala jízdě návrhovou rychlostí a respektovala zajištění zvýšených požadavků směrodatné rychlosti;
b) po celé délce byla zajištěna délka rozhledu pro zastavení podle 8.5.3 a 8.18.1;
c) na dvoupruhových silnicích byly zajištěny co nejdelší úseky vhodné pro předjíždění ve smyslu 8.5.4 a 8.18.1;
d) délka úseku ve směrové přímce (s výjimkou případu podle 8.7.3) na směrově rozdělených silnicích a dálnicích byla co nejkratší a úseky v prostorové přímce byly pokud možno vyloučeny;
e) hodnoty poloměrů směrových oblouků postupně vzrůstaly nebo klesaly, aby se vyloučila náhlá změna podmínek jízdy;
f) změny podélného sklonu se pokud možno omezily, zejména když směrové vedení trasy je velmi obloukovité;

Klíčová slova:

prostorový účinek trasy

kontrukce vozovky

poruchy vozovek

zimní údržba

geometrické parametry

cyklistické komunikace



Obsah:
  • 33. Prostorový účinek trasy.
    34. Kombinace směrových a výškových oblouků.
    35., 36. - křižovatky
    37. Skladba konstrukce vozovky
    38. Druhy objektů
    39. Základní silniční stavební materiály, požadavky na ně kladené a jejich použití v konstrukcích vozovek
    40. Únosnost vozovek a její zjišťování
    41. Povrchové vlastnosti vozovek
    42. Poruchy vozovek
    43. Silniční databanka
    44. Údržba a opravy
    45. Zimní údržba.
    46. Fáze procesu multikriteriálního hodnocení
    47. Všeobecná problematika a komunikace pro pěší provoz
    48. Dopravní trasy pro tělesně postižené
    49. Rozvoj a funkce cyklistické dopravy
    50. Návrhové a geometrické parametry cyklistických komunikací
    51. Svislé a vodorovné dopravní značení pro cyklistický provoz
    52. Řešení cyklistické dopravy na různých typech komunikací a křižovatek.
    Doplnění - základní pojmy mimo otázky
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše