Popis:
1. Management změny
Změny jsou nevyhnutelným projevem reality. Změna je jedinou jistotou.
Taylorovské období managementu - první desetiletí dvacátého století
- o něj se opírají současné přístupy managementu
- nedostatky: nedostatečná pružnost a adaptabilita
Nedostatky v řízení - běžné systémy řízení jsou statické
- lidé se změnám brání, nové v sobě nese riziko neúspěchu
Základní pojmy:
Změna/inovace = posun prvků ekonomického organismu nebo vztahů mezi nimi
- změny věcné (výrobky, technologie) x změny řízení (přístup managementu)
Management změny (management of change, MoC)
- pasivní aspekt: připravenost reakcí na vnější a vnitřní podněty
- aktivní aspekt: volba předmětu změny, její příprava, realizace a využívání
Invence - kvalitativní změna ve struktuře vědění jednotlivce nebo společnosti
Neshoda - nesplnění specifikovaného požadavku
Náprava - okamžité opatření, řešící negativní důsledky neshody
Nápravné opatření - s cílem odstranit příčiny existující neshody, aby se zabránilo jejich opakovanému výskytu
Preventivní opatření - s cílem odstranit příčiny možné neshody, aby se zabránilo jejich výskytu
Objektivní důkaz - informace, jejíž pravdivost může být prokázána na základě skutečností získaných pozorováním, měřením, zkoušením nebo jinými prostředky
Klíčová slova:
management změny
strategický management
prosperita
organizace
podnikatelské plány
globalizace
Obsah:
- 1. Management změny
2. Strategický management - jeho úloha a metody
3. Strategický management - strategický cyklus (příprava, realizace, kontrola)
4. Prosperita organizace
5. Tradiční a moderní názory na výkonnost organizace a její měření
6. Podnikatelské plány
7. Projektové řízení
8. Restrukturalizace a revitalizace firmy - význam, přístupy
9. Vliv globalizace na ekonomiku a management
10. Identita firmy, kultura firmy, manažerská etika