Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Vypracované tématické okruhy ke státní závěrečné zkoušce z oboru Podnikové hospodářství

«»
Přípona
.pdf
Typ
státnicové otázky
Stažené
4 x
Velikost
4,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11899
Poslední úprava
16.04.2018
Zobrazeno
1 619 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Společná část
1. Organizace jako součást národního hospodářství
Hospodářství a hospodářský princip, pojetí organizace, výrobní a spotřební hospodářství, organizace a hospodářský systém, přednosti a slabé stránky tržního a centrálně plánovacího systému, typologie organizace.
Hospodářství a hospodářský systém
Podnikové hospodářství je samostatnou disciplinou hospodářských věd, společným předmětem všech hospodářských disciplin je hospodářství. Lidské potřeby jsou prakticky neomezené, ale statky (=prostředky, jimiž je možno potřeby uspokojovat) jsou omezené. Dosažení optimálního uspokojení potřeb předpokládá rozhodovací proces o výrobě statků (produkci) a o jejich spotřebě (konsumpci).
Hospodářství vděčí za svůj vznik kvantitativní relaci:
• Omezenosti statků
• Neomezenosti lidských potřeb
Hospodářství samo o sobě žádnou vlastní hodnotu nemá, je hodnotově neutrální. Hodnotu získává teprve na základě cílů, které se mají hospodářskou činností dosáhnout.
Obecný princip racionality - vyžaduje, aby se určitý cíl dosáhl s co nejmenšími prostředky. Princip racionality (ekonomický princip) se může formulovat:
1. Kvantitativně - s danou spotřebou výrobních faktorů je nutno dosáhnout největší výnos statků - princip maxima, nebo že daný výnos ve statcích musí být získán s co nejmenším vynaložením výrobních faktorů - princip minima.
2. Hodnotově - s danou spotřebou peněz se musí dosáhnout maximálního výnosu nebo se musí daný výnos dosáhnout s minimálním vynaložením peněz.
Ekonomický princip je ryze formální princip, který nevypovídá nic o motivech nebo cílech hospodářského jednání (např. dosažení zisku, získání větší hospodářské moci, zlepšení zásobování atd.).

Klíčová slova:

národní hospodářství

organizování podniků

analýza podniku

marketingové řízení

nadnárodní podnik

obchodní politika



Obsah:
  • 1. Organizace jako součást národního hospodářství 3
    2. Výrobní faktory v organizaci 6
    3. Živnostenské podnikání a malé a střední podniky. 9
    4. Právní formy organizace 12
    5. Sdružování organizací 17
    6. Životní cyklus organizace 21
    7. Výroba jako hlavní podniková funkce a plánování výrobního programu a výrobního procesu 25
    8. Odbyt jako hlavní podniková funkce 28
    9. Vědeckotechnický rozvoj, výrobkové a procesní inovace. 32
    10. Investice a financování (hmotný a finanční proces hospodaření) 36
    11. Investiční plánování a investiční propočty. 39
    12. Majetková a kapitálová výstavba podniku. 41
    13. Hlavní podnikové funkce a činnosti. 46
    14. Organizování podniku. 46
    15. Plánování v podniku 53
    16. Různé aspekty řízení podniku a jejich souvislosti 57
    17. Manažerské rozhodování 60
    18. Motivace a stimulace pracovního výkonu, vedení pracovníků. 64
    19. Systém a model, systémové modelování, formalizace pojmu systém 73
    20. Systémové zobrazení podniku založené na vztahu produktu a potenciálu. 78
    21. Moderní informační systémy řízení podniků - systémy se stálými organizačními strukturami. 82
    22. Informační systémy řízení projektů - systémy s proměnnými organizačními strukturami. 93
    23. Systémové zobrazení podniku založené na vitálních znacích podniku. 103
    24. Podstata strategického řízení. 108
    25. Paradigma strategického managementu. 112
    26. Strategie efektivnosti jako dominanta. 116
    27. Analýza odvětví a jeho základní charakteristiky 119
    28. Interní analýza podniku. 122
    29. Význam a poslání řízení lidských zdrojů. 126
    30. Plánování lidských zdrojů v podniku. 128
    31. Rozvoj lidských zdrojů v podniku. 130
    32. Řízení pracovního výkonu 132
    33. Marketingové řízení. 135
    34. Vývoj poznání komunikačního procesu. 139
    35. Marketingová komunikace 144
    36. Vyhodnocování účinnosti jednotlivých nástrojů propagace 151
    37. Tvorba strategického komunikačního plánu. 158
    38. Mezinárodní management 162
    39. Společné podnikání bez kapitálové spoluúčasti. 164
    40. Vztah centrály a pobočky - vymezení a popis fungování. 168
    41. Nadnárodní podnik - MNC. 175
    42. Lidské zdroje v mezinárodním managementu 180
    43. Problém morální regulace v podnikání. 183
    44. Možnosti a meze podnikatelské etiky. 184
    45. Ontologické předpoklady environmentální etiky. 185
    46. Hlavní koncepce environmentální etiky. 187
    47. Možnosti a meze environmentální etiky 189
    48. Mezinárodní obchodní politika. 190
    49. Obchodně politická opatření. 193
    50. Role institucí, které upravují pravidla mezinárodního obchodu (GATT; WTO) 196
    51. Hlavní trendy mezinárodního obchodu. 201
    52. Hlavní trendy mezinárodního obchodu. 205
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše