Vypracované tematické okruhy otázek ke státnicím pro studijní obor Management cestovního ruchu (Ing.)
Popis:
Tematické okruhy odborné SZZ:
Management a marketing podniků cestovního ruchu
o Předměty:
- Strategický marketing v cestovním ruchu
- Management podniku cestovního ruchu
- Management udržitelného rozvoje cestovního ruchu
- Management kulturního cestovního ruchu a památek
- Marketing a management destinace cestovního ruchu
- Management cestovních kanceláří a agentur
- Management lázeňského a wellness podniku
Klíčová slova:
cestovní ruch
strategický marketing
management podniku
udržitelný rozvoj
cestovní kancelář
wellness
agentura
lázeňství
Obsah:
- Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu
Poslání podniku, cíle podniku a jeho zásadní strategický směr k dosažení cílů. Podnikové příležitosti
Strategický marketingový proces, charakteristika a etapy
Marketingové plánování a marketingové plány
Marketingová situační analýza, SWOT analýza, stanovení marketingových cílů, vytipování příležitosti a výběr cílových trhů
Marketingové strategie a taktiky, jejich volba a užití
Možnosti zdokonalování plánovacího procesu. Portfolio aktivit podniku a jeho analýza. Strategická podnikatelská jednotka
Realizační etapa a kontrolní etapa strategického marketingového procesu
Vývoj manažerského myšlení, přínosy jednotlivých proudů a moderní definice managementu
Pozice a profil manažera zařízení cestovního ruchu, hierarchie řídících úrovní. Specifika manažerské práce, zásady manažerského chování
Manažerské vlastnosti a dovednosti, role v aktivitách manažera. Manažerské funkce - plánování, organizování, vedení lidí a motivace, komunikace, koordinace a kontrola
Rozhodování, nejistota a riziko v rozhodovacím procesu
Podnikatelská činnost ve sféře cestovního ruchu a její financování. Finanční cíle v podnikání, finanční řízení a rozhodování
Specifikace podnikových financí, likvidita, solventnost, zdroje a formy krátkodobého i dlouhodobého financování podniků cestovního ruchu. Faktor času a faktor rizika, způsoby měření, vyjádření a možnosti snižování rizik
Podniková majetková a finanční skladba, cash flow a způsoby stanovení
Daňový systém, klasifikace daní a daňových odvodů
Udržitelný rozvoj. Základní charakteristika; ekonomická, sociální a ekologická dimenze
Strategie udržitelného rozvoje: stav a vývoj v ČR, příklady rozvojových intervencí
Udržitelný rozvoj cestovního ruchu: definice, vývoj, koncepce, přístupy, metody
Řízení destinace udržitelnosti: destinační management, marketing, indikátory UCR a další
Certifikace služeb, produktů, destinací udržitelnosti: eko značení, regionální značení
Šetrné formy cestovního ruchu: ekologický CR, venkovský CR, geo turismus a další
Udržitelnost jako důležitý předpoklad rozvoje mezinárodního turismu
Vymezení kulturního CR. Základní terminologie a typologie kulturního CR. Vymezení ekonomických, ekologických a sociokulturních vlivů kulturního CR na destinaci.
Problémy a bariéry rozvoje kulturního cestovního ruchu v ČR
Problematika ochrany národního kulturního dědictví (hmotného i nehmotného)
Specifika managementu kulturního CR. Struktura a postavení hlavních aktérů. Formy spolupráce.
Produkt kulturní destinace. Tvorba a inovace. Kvalita produktu. Nové trendy
Marketing z pohledu kulturního cestovního ruchu. Základní zásady a specifika. Finanční možnosti kulturních institucí
Dopady rozvoje kulturního cestovního ruchu - pozitivní a negativní na rozvoj území (generování zisků pro kulturu, ohrožení autenticity kulturních statku)
Státní kulturní politika pro období 2009-2014. Základní rámec, vize, cíle a opatření. Implementace cílů a opatření Státní kulturní politiky. Základní vazby na politiku CR
Nejvýznamnější kulturní organizace se vztahem k cestovnímu ruchu. Vztah kulturní
organizace k cestovnímu ruchu na příkladu Národního památkového ústavu
Historický vývoj destinačního managementu. Současné trendy
Politika CR v destinaci. Vymezení pojmu, nositelé politiky CR v destinaci, přímá a nepřímá politika CR, vztah politiky CR k systému marketingového managementu
Systém marketingového managementu - vymezení pojmu, součásti systému (instituce, kompetence, vztahy, financování. Destinace jako socioekonomický systém)
Institucionální zajištění systému - instituce podle hierarchie, právní formy, funkcí, příslušnosti k veřejnému či soukromému sektoru
Legislativní zajištění fungování systému marketingového managementu. Zákon o podpoře a řízení turismu - situace v CR a v zahraničí. Společnost marketingového managementu - pojem, postavení v systému marketingového managementu, právní formy, financování, náplň činnosti a cíle
Proces marketingového řízení destinace cestovního ruchu. Analytické marketingové procedury a koncepty marketingového řízení destinace
Marketingový informační systém. Marketingový výzkum v destinaci cestovního ruchu. Cíle a význam. Kvalitativní a kvantitativní, primární a sekundární. Fáze výzkumu. Metody a nástroje.
Strategická úroveň marketingu destinace. Mapa strategie a metoda vyvážených cílů firmy (destinace) BSC. Segmentace - cílení - umísťování destinace. Strategie značky - branding destinace. Budování značky, image destinace, logo
Marketingový plán. Vymezení, význam, cíle, obsah
Základní a rozšířený marketingový mix destinace CR. Produktový mix destinace CR.
Cenová politika destinace cestovního ruchu
Distribuční mix destinace cestovního ruchu
Komunikační mix destinace. Možnosti, problémy, trendy v přidělování finančních zdrojů na marketingovou komunikaci. Možnosti měření úspěšnosti komunikačního mixu. Trendy.
...
...
...
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.