Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované tematické okruhy otázek ke státnicím pro studijní obor Management cestovního ruchu (Ing.)

«»
Přípona
.rar
Typ
státnicové otázky
Stažené
10 x
Velikost
3,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
9501
Poslední úprava
23.01.2017
Zobrazeno
1 895 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Tematické okruhy odborné SZZ:
Management a marketing podniků cestovního ruchu
o Předměty:
- Strategický marketing v cestovním ruchu
- Management podniku cestovního ruchu
- Management udržitelného rozvoje cestovního ruchu
- Management kulturního cestovního ruchu a památek
- Marketing a management destinace cestovního ruchu
- Management cestovních kanceláří a agentur
- Management lázeňského a wellness podniku

Klíčová slova:

cestovní ruch

strategický marketing

management podniku

udržitelný rozvoj

cestovní kancelář

wellness

agentura

lázeňství



Obsah:
  • Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu
    Poslání podniku, cíle podniku a jeho zásadní strategický směr k dosažení cílů. Podnikové příležitosti
    Strategický marketingový proces, charakteristika a etapy
    Marketingové plánování a marketingové plány
    Marketingová situační analýza, SWOT analýza, stanovení marketingových cílů, vytipování příležitosti a výběr cílových trhů
    Marketingové strategie a taktiky, jejich volba a užití
    Možnosti zdokonalování plánovacího procesu. Portfolio aktivit podniku a jeho analýza. Strategická podnikatelská jednotka
    Realizační etapa a kontrolní etapa strategického marketingového procesu
    Vývoj manažerského myšlení, přínosy jednotlivých proudů a moderní definice managementu
    Pozice a profil manažera zařízení cestovního ruchu, hierarchie řídících úrovní. Specifika manažerské práce, zásady manažerského chování
    Manažerské vlastnosti a dovednosti, role v aktivitách manažera. Manažerské funkce - plánování, organizování, vedení lidí a motivace, komunikace, koordinace a kontrola
    Rozhodování, nejistota a riziko v rozhodovacím procesu
    Podnikatelská činnost ve sféře cestovního ruchu a její financování. Finanční cíle v podnikání, finanční řízení a rozhodování
    Specifikace podnikových financí, likvidita, solventnost, zdroje a formy krátkodobého i dlouhodobého financování podniků cestovního ruchu. Faktor času a faktor rizika, způsoby měření, vyjádření a možnosti snižování rizik
    Podniková majetková a finanční skladba, cash flow a způsoby stanovení
    Daňový systém, klasifikace daní a daňových odvodů
    Udržitelný rozvoj. Základní charakteristika; ekonomická, sociální a ekologická dimenze
    Strategie udržitelného rozvoje: stav a vývoj v ČR, příklady rozvojových intervencí
    Udržitelný rozvoj cestovního ruchu: definice, vývoj, koncepce, přístupy, metody
    Řízení destinace udržitelnosti: destinační management, marketing, indikátory UCR a další
    Certifikace služeb, produktů, destinací udržitelnosti: eko značení, regionální značení
    Šetrné formy cestovního ruchu: ekologický CR, venkovský CR, geo turismus a další
    Udržitelnost jako důležitý předpoklad rozvoje mezinárodního turismu
    Vymezení kulturního CR. Základní terminologie a typologie kulturního CR. Vymezení ekonomických, ekologických a sociokulturních vlivů kulturního CR na destinaci.
    Problémy a bariéry rozvoje kulturního cestovního ruchu v ČR
    Problematika ochrany národního kulturního dědictví (hmotného i nehmotného)
    Specifika managementu kulturního CR. Struktura a postavení hlavních aktérů. Formy spolupráce.
    Produkt kulturní destinace. Tvorba a inovace. Kvalita produktu. Nové trendy
    Marketing z pohledu kulturního cestovního ruchu. Základní zásady a specifika. Finanční možnosti kulturních institucí
    Dopady rozvoje kulturního cestovního ruchu - pozitivní a negativní na rozvoj území (generování zisků pro kulturu, ohrožení autenticity kulturních statku)
    Státní kulturní politika pro období 2009-2014. Základní rámec, vize, cíle a opatření. Implementace cílů a opatření Státní kulturní politiky. Základní vazby na politiku CR
    Nejvýznamnější kulturní organizace se vztahem k cestovnímu ruchu. Vztah kulturní 
organizace k cestovnímu ruchu na příkladu Národního památkového ústavu
    Historický vývoj destinačního managementu. Současné trendy
    Politika CR v destinaci. Vymezení pojmu, nositelé politiky CR v destinaci, přímá a nepřímá politika CR, vztah politiky CR k systému marketingového managementu
    Systém marketingového managementu - vymezení pojmu, součásti systému (instituce, kompetence, vztahy, financování. Destinace jako socioekonomický systém)
    Institucionální zajištění systému - instituce podle hierarchie, právní formy, funkcí, příslušnosti k veřejnému či soukromému sektoru
    Legislativní zajištění fungování systému marketingového managementu. Zákon o podpoře a řízení turismu - situace v CR a v zahraničí. Společnost marketingového managementu - pojem, postavení v systému marketingového managementu, právní formy, financování, náplň činnosti a cíle
    Proces marketingového řízení destinace cestovního ruchu. Analytické marketingové procedury a koncepty marketingového řízení destinace
    Marketingový informační systém. Marketingový výzkum v destinaci cestovního ruchu. Cíle a význam. Kvalitativní a kvantitativní, primární a sekundární. Fáze výzkumu. Metody a nástroje.
    Strategická úroveň marketingu destinace. Mapa strategie a metoda vyvážených cílů firmy (destinace) BSC. Segmentace - cílení - umísťování destinace. Strategie značky - branding destinace. Budování značky, image destinace, logo
    Marketingový plán. Vymezení, význam, cíle, obsah
    Základní a rozšířený marketingový mix destinace CR. Produktový mix destinace CR.
    Cenová politika destinace cestovního ruchu
    Distribuční mix destinace cestovního ruchu
    Komunikační mix destinace. Možnosti, problémy, trendy v přidělování finančních zdrojů na marketingovou komunikaci. Možnosti měření úspěšnosti komunikačního mixu. Trendy.
    ...
    ...
    ...
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše