Vypracované zkušební otázky ke státním závěrečným zkouškám - oblast Management a marketing
Popis:
1. Vlastnosti manažera a požadavky na práci manažera; manažerské dovednosti.
Role manažera
- na manažera se soustřeďují rozdílná a často protichůdná očekávání:
» Nadřízení od něj očekávají realizaci firemních cílů
» kolegové kooperativní jednání
» spolupracovníci ohled na jejich zájmy a potřeby
»
odbory vstřícnost k jejich požadavkům
»
rodina více času a zaujetí pro rodinný život
4 úkoly a role, které musí manažer zajistit:
1. role komunikačního manažera
2. role manažera Času
3. role manažera cílů
4. role manažera změn
Ad 1) role komunikačního manažera
- musí mít komunikační schopnosti, jako je např.
»
jednosměrná komunikace - účinná presentace vlastních myšlenek
o pravidla: řekněte, co hodláte sdělit, jasně a srozumitelně, potom formulovat do závěru, co jste sdělili
»
dvousměrná komunikace - adaptivní vedení rozhovorů
»
mnohostranná komunikace - vedení porad
»
samokomunikace - konstruktivní vedení vnitřního dialogu
Klíčová slova:
manažment
rozhodování
plánovací funkce
segmentace
marketingové řízení
životnost výrobků
Obsah:
- 1. Vlastnosti manažera a požadavky na práci manažera; manažerské dovednosti.
2. Funkce managementu: plánování; organizování; vedení a kontrola.
3. Kontrolní funkce, její význam; typy kontroly.
4. Management rozhodování; typy manažerských rozhodnutí; rozhodovací proces.
5. Plánovací funkce; proces plánování; typy plánů.
6. Manažerská věda a její nástroje; další přístupy v současném managementu.
7. Funkce organizování; rozdělení úkolů; delegování.
8. Organizační struktury v managementu; funkční, výrobková, zákaznická a geografická struktura smíšená a maticová struktura.
9. Význam a podstata marketingu a jeho uplatnění v řízení podniků.
10. Tržní segmentace - podstata, kriteria pro tržní segmentaci na průmyslovém a spotřebitelském trhu.
11. Nástroje marketingového řízení firem - marketingový mix
12. Cyklus tržní životnosti výrobků.
13. Značka (brand) - podstata, účel použití, možné přístupy ke značkové politice
14. Spokojenost zákazníků - faktory, které ji ovlivňují, způsoby měření.
15. Metody analýzy marketingové pozice firmy na trhu.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.