Vypracovaný zkouškový okruh Specifické poradenské problémy ke státnicím
Popis:
1. SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ JEJICH DIAGNOSTIKA A NÁPRAVA
Dyslexie
• Detekce problému
• Je to dril pro rodiče, děti i učitele
• SPU - porucha projevující se v oblasti nabývání vědomostí nebo dovedností
• Vzdor klasickým postupům inteligenci a podnětnému sociokulturnímu prostředí
• Druží se s ADHD, někdy i s lehkým intelektovým podprůměrem
• Vyskytuje se i u smyslového poškození - brýle mohou zlepšit výkon
• Zcela individuální
• ETIOLOGIE :
• nepřímé příčiny
• genetické vlivy - mohou být přirozeně kompenzovány
• Atypické rozložení fčních center v hemisférách
• Přímé příčiny
• Fční deficity v kognitivní oblasti, paměťové deficity
• Poruchy vnímání
• Oslabení řečových schopností
• Poruchy pozornosti
• Poruchy emocí - přecitlivělost
• Nerovnoměrný vývoj - nezralost
• Motivace a úroveň myšlení - poruchy ve vnímání symbolů
• Pokud poskytujeme kompenzaci neodpovídající postižení, napácháme větší škody
• Kolem 3. roku dítěte - dokáže identifikovat předmět bez ohledu na polohu, u slabších dětí to neodpovídá - také poruchy rovnováhy
• Důležité jsou doteky na kůži - taktilní podněty stimulují
• 4 - leté děti se učí konkrétním obsahům
• Konstantnost - nějaká doba trvání
• Vnímání předmětů v čase a prostoru, vnímání polohy více předmětů
• U dyslexie - špatné vnímání prostoru
Klíčová slova:
diagnostika
ADHD
emoční poruchy
poruchy chování
agresivita
šikana
prostředí
Obsah:
- 1. Specifické poruchy učení jejich diagnostika a náprava
2. Syndrom adhd, add, diagnostika a výchovná doporučení
3. Mentální retardace a lehký iq podprůměr - podpůrná opatření a otázky integrace
4. Emoční poruchy u dětí školního věku
5. Psychosomatické poruchy u dětí školního věku
6. Poruchy chování, porušování sociálních norem, diagnostika, systém péče o děti s poruchami chování, možnosti prevence
7. Rodinné poradenství, partnerství, výchovy ke zdraví
8. Agresivita a šikana na základních a středních školách, diagnostika a minimální preventivní program
9. Závislosti - drogy, alkohol a závislost dětí školního věku na virtuální realitě
10. Dítě ohrožené prostředím - can, diagnostika, preventivní a výchovná opatření
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.