Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Autodiagnostika jako předpoklad a účinný nástroj sebereflexe učitele

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
10621
Poslední úprava
08.08.2017
Zobrazeno
739 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vymezení problematiky a předmět zkoumání

Učení a vyučování probíhá v komplexu sociálních interakčních procesů mezi učitelem a žáky. Učitel přitom nepůsobí na vývoj žáků jenom tím, že zprostředkovává poznatky, nýbrž současně i tím, že řídí jejich učební socializaci, přičemž hrají jeho subjektivní teorie významnou roli. (Müller 2004). Do jaké míry jsou tyto teorie explicitní a vědomě zpracované, závisí na schopnosti a míře jeho sebereflexe.

Plánovaný projekt je zaměřen na další rozpracování a empirické zkoumání autdiagnostiky učitele, jako nástroje sebereflexe učitele. ”Autodiagnostiku učitele v nejširším smyslu je samozřejmě možné chápat jako způsob poznávání a hodnocení vlastní pedagogické činnosti a jejích výsledků z různých hledisek: od konfrontace poznatků o vlastní profesionální činnosti ….. až po konfrontaci osobnostních vlastností učitele s širší učitelskou populací.” (Hrabal ml, Hrabal st. 1988, s. 15). Výzkumný důraz plánovaného projektu je kladen na pedagogicko-psychologickou autodiagnostiku, která přináší učiteli možnost poznat specifiku vlastního pedagogického působení.

Klíčová slova:

problematika

komunikace

autodiagnostika

výzkumný design

sebereflexe

operacionalizace



Obsah:
  • Vymezení problematiky a předmět zkoumání
    Teoretická východiska
    I. Učitelova autodiagnostika v oblasti jeho vnitřní reprezentace žáka jako předpoklad optimalizace jeho výukové komunikace se žákem
    Způsob prověřování - výzkumné kroky:
    Operacionalizace výzkumných proměnných:
    II. Učitelova autodiagnostika pojetí úspěšného žáka jako předpoklad jeho sebereflexe v oblasti hodnocení jednotlivých žáků
    Způsob prověřování:
    III. Učitelova autodiagnostika způsobu vyučování předmětu jako předpoklad jeho sebereflexe
    Výzkumná strategie a operacionalizace proměnných:
    Cíle výzkumu
    Hlavní cíl :
    Dílčí cíle:
    Metody:
    Předpokládaný vzorek:
    Výzkumný design:
    Etapy řešení
    Charakteristiky výstupů
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše