Autodiagnostika učitele a autoevaluace školy
Popis:
V první části stati se věnujeme subjektivním (implicitním) teoriím učitele a jejich vlivu na učitelovu práci. Zároveň představujeme základní autodiagnostické strategie, které učiteli umožní své subjektivní teorie poznat Ukazujeme na autodiagnostické postupy ve třech oblastech subjektivních teorií učitele ( účinnost učitelova vyučování, pojetí úspěšného žáka, učební motivace žáků). V druhé části stati ukazujeme na možnost využití autodiagnostiky učitele při vnitřní evaluaci školy. Upozorňujeme na legislativní rámec, na možnosti plánování vnitřní evaluace školy, výběr metod, podpůrné projekty, ale i na obtíže spojené s autoevaluací, diskutujeme vybrané etické otázky spojené s vnitřní autoevaluací škol.
Klíčová slova:
poradenství
autodiagnostika učitele
autoevaluace školy
motivace
subjektivní teorie
Obsah:
- Úvod
1 Subjektivní teorie a jejich role v práci učitele
2 Autodiagnostika učitele jako zdroj jeho sebereflexe v oblasti subjektivních teorií
2.1 Autodiagnostika v oblasti subjektivní teorie účinnosti učitelova vyučování
2.2 Autodiagnostika v oblasti učitelovy subjektivní teorie úspěšného žáka
2.3 Sebereflexe učitelových subjektivních teorií v oblasti učební motivace žáků.
3 Využití autodiagnostiky při vnitřní evaluaci školy
3.1 Legislativa
3.2 Podpůrné projekty
3.3 Plánování autoevaluace školy
3.4 Obtíže autoevaluace a etika autoevaluace
3.5 Autoevaluační strategie a autoevaluační metody
Doporučená literatura
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.