Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Behaviorální modifikace lidského chování - Učení klasickým podmiňováním

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
10049
Poslední úprava
03.04.2017
Zobrazeno
1 375 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Teoretické pozadí

Teoretickým pozadím předkládaných postupů jsou behaviorismus, resp. neobehaviorismus. Lze připustit, že tyto filosofické a posléze i psychologické koncepce jsou kritizovány (výhrady jsou ostatně ke všem filosofickým a psychologickým koncepcím), nicméně postupně budeme nacházet důvody, proč jsme dali přednost právě jim.

Nevýhody behaviorálních teorií spočívají v tom, že se zaměřují převážně na pozorovatelné (zjevné) chování. Méně zjevné formy chování a zejména mentální procesy na pozadí jsou obtížně pozorovatelné a proto jsou behaviorismem opomíjeny (zajímají se o ně spíše kognitivní teorie). Je to ovšem jisté zjednodušení (které koriguje neobehaviorismus). Přesnější bude, že oba přístupy (behaviorální a kognitivní) se zabývají spíše jinými typy problémů lidského chování.

Když hodnotíme přínos psychologie pro oblast vzdělávání a výchovy zjistíme, že v současné literatuře dominují právě dva směry: behaviorální a kognitivní. Behaviorální teorie učení (neboli učení podmiňováním) vysvětlují učení z hlediska pozorovatelných změn v chování. Kognitivní teorie učení se zaměřují na mentální procesy, na nichž je učení založeno.

Klíčová slova:

podmiňování

teoretické pozadí

principy

emocionální stavy

vegetativní reakce

emocionální reakce



Obsah:
  • 1. Teoretické pozadí
    2. Klasické podmiňování (Pavlov,Wattson)
    3. Princip klasického podmiňování (emocionálně vegetativní typ učení)
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše