Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Corporate design - studijní opora

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,8 MB
Jazyk
český
ID projektu
12840
Poslední úprava
22.10.2018
Zobrazeno
847 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Corporate design jako významný nástroj aplikování corporate identity ve vizuální komunikaci

Klíčové pojmy
corporate identity, corporate design, logotyp, ochranná známka, značka, symbol, identita, totožnost, odlišení, design manuál vizuálního stylu, podniková norma, barva jako důležitý prvek CD, typografie, budování corporate designu

Cíle studia kapitoly

• pochopení pojmu corporate design (dále jen CD)
• uvědomění si zařazení CD ve struktuře corporate identity
• pochopení významu CD
• seznámení se s významem důsledně aplikovaného CD v praxi

Corporate design prošel během svého vývoje řadou změn. Na počátku svého vzniku byl spíše považován za velmi pragmatickou záležitost v podobě životně důležitého označování vojáků v masových bitvách a na šlechtických erbech. Postupem času se z něho vyklubal významný nástroj komunikace se zákazníkem, od prostého označování výrobků a vývěsních štítů řemeslníků až po dokonale propracované systémy vizuálních prostředků CD. Počátky takto chápaného významu CD je možné historicky doložit poprvé v Evropě. Zasloužil se o to německý architekt Peter Behrens (1868 - 1940), který v letech 1907-14 pracoval jako konzultant pro firmu AEG. Vytvořil první ucelený vizuální styl a design výrobků AEG. Je to zakladatel brandingu (budování pozice značky) a také jeden z prvních industriálních designérů.

Klíčová slova:

corporate design

corporate identity

vizuální obrazy

symboly

realizace CD

vizuální komunikace



Obsah:
  • Corporate design jako významný nástroj aplikování corporate identity ve vizuální komunikaci
    Historické kořeny CD a typologie vizuálních obrazů, symbolů, značek používaných v CD
    Design manuál jako nástroj realizace CD v praxi

Zdroje:
  • SVOBODA Václav, PhDr. : Corporate identity, učební text UTB FMK, Zlín 2003 ISBN 80-7318-106-1
  • MOLLERUP PER: Marks of Excellence, nakladatelství Phaidon, New York ISBN 0 71 48 3838 1
  • PHILIP B. MEGGS, A History o Graphic design ISBN 0-471-29198-6
  • KOLEKTIV AUTORŮ, Total Identity, Amsterdam 2004 ISBN 80-247-0731-4
  • MILAN MYSLIVEČEK, Panoptikum symbolů, značek a znamení, Horizont Praha 1994, ISBN 80-7012-073-8
  • IDENTITA SPOLEČNOSTI, publikace pro interní potřebu SPT TELECOM
  • CORPORATE IDENTITY SET, Michal Kotyza, Ondřej Kafka, vydalo studio Kafka Design, 2. vydání 2006 (www.kafka.cz)
  • LOGO and CORPORATE IDENTITY, Ondřej Kafka, Michal Kotyza, vydalo grafické studio Kafka Design s.r.o. 3. přepracované vydání, 2014
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše