Popis:
Customer relationship management (též CRM nebo řízení vztahů se zákazníky) je databázovou technologií podporovaný proces shromažďování, zpracování a využití informací o zákaznících firmy. Umožňuje tak poznat, pochopit a předvídat potřeby, přání a nákupní zvyklosti zákazníků a podporuje oboustrannou komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky. Jako CRM v přeneseném smyslu se též označuje softwarové, hardwarové a personální vybavení firmy, které je výkonem těchto funkcí pověřeno.
Systémy CRM se používají pro specifické činnosti již delší dobu, ale z důvodu například deregulace trhu, nových obchodních modelů, internetu, či elektronické komunikace, se kompletně mění pohled na tuto oblast. CRM se stává klíčovou záležitostí pro organizace všech velikostí.
Klíčovým termínem marketingu první poloviny minulého století bylo „4P“: product (výrobek), price (cena), place (umístění) a promotion (propagace). Firmy zaměstnávaly týmy prodejců, kteří se snažili produkt protlačit na trh, ať už byl zájem trhu o něj jakýkoliv.
Klíčová slova:
CRM
moduly
podpora prodeje
analytika
odběratelé
společnost
obecné moduly
Obsah:
- Customer relationship management
Co obsahuje CRM ?
Přehled obecných modulů:
Každá společnost se zabývá těmito problémy:
Operativní CRM
Automatizace podpory prodeje (SFA)
Analytické CRM
Primárními úkoly při zavádění CRM, s přihlédnutím na soudobé paradigma, jsou především následující:
Informace o odběratelích: