Didaktická analýza učiva
«»
Popis:
1 Didaktická analýza učiva
Za průběh a výsledky výuky je, ve vztahu ke své profesi, odpovědný učitel. To je důvodem, aby učitel již před započetím školního roku (nejlépe v přípravném týdnu) svou celoroční vyučovací činnost naplánoval. Celkovou plánovací činnost obvykle učitel završuje didaktickou analýzou učiva. Hlubší myšlenkovou činnost učitele při uvažování o učivu představuje didaktická analýza učiva. Učitel bere v úvahu informace na základě své:
• znalosti oboru (tj. vyučovanému předmětu)
• tzv. pedagogické znalosti oboru (pedagogická specifika předmětu)
• obecné didaktické a pedagogické znalosti
• znalosti kurikulárních dokumentů a vzdělávacích cílů
• znalosti předpisů a pravidel, jimiž se školství řídí
• znalosti žáků
• znalosti kontextu a situace, v níž vyučování probíhá
Klíčová slova:
didaktika
učivo
behaviorální přístup
kognitivní psychologie
vyučování
pojmotvorný proces
Obsah:
- behaviorální přístup
kognitivní psychologie
informování a vyučování
mikrodidaktická analýza učiva
1. etapa
pojmotvorný proces
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.