Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Didaktické principy, výukové metody a organizační formy

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
2 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
9938
Poslední úprava
20.03.2017
Zobrazeno
2 440 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
I. Didaktické principy, výukové metody a organizační formy

Rozhodujícím prostředkem k dosahování výukových cílů je vhodná výuková metoda. Výběr výukové metody a její dokonalé ovládání a realizace ve výuce patří k mistrovství dobrého učitele. V průběhu vývoje školy a pedagogiky vzniklo mnoho různých výukových metod. Jejich utřídění jednak umožňuje učiteli správně se orientovat v klasifikaci výukových metod, jednak mu ukazuje cestu k vlastnímu tvořivému hledání optimální výukové metody (resp. kombinaci výukových metod) promyšleně sledující naplnění výukových cílů. Přitom je třeba respektovat zákonitosti výchovně vzdělávacího procesu dodržováním didaktických principů a využívat různé organizační formy výuky. V této první kapitole pojednáme stručně o didaktických principech, podrobněji o výukových metodách a kapitolu zakončíme organizačními formami výuky.

1.1 Didaktické principy
Didaktické principy představují účinné uplatnění teorie učení. Je to dynamický systém vědecky zdůvodněných požadavků a pravidel, které odrážejí základní zákonitosti procesu výuky (činnosti učitele - vyučování, činnosti žáka - učení) a určují její obsah, organizaci i metodiku realizace ve výchovně vzdělávací práci. V pedagogické literatuře se také často používá termín didaktické zásady.

Klíčová slova:

didaktické princípy

výukové metody

poznatky

reproduktivní metoda

heuristická metoda

badatelská metoda



Obsah:
  • 1. Didaktické principy, výukové metody a organizační formy
    1.1 Didaktické principy
    1.2 Výukové metody
    1.3 Třídění metod výuky podle zdroje poznání a typů poznatků
    1.4 Třídění metod výuky odborných předmětů podle obsahu vzdělání
    1.5 Metoda informačně receptivní
    1.6 Metoda reproduktivní (metoda organizace opakování způsobů činnosti učitele)
    1.7 Metoda problémového výkladu
    1.8 Typy problémových úloh
    1.9 Heuristická metoda
    1.10 Výhody a nevýhody heuristické metody
    1.11 Výzkumná (částečně badatelská) metoda
    1.12 Závěr k metodám výuky
    1.13 Organizační formy výuky
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše