Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Didaktika fotbalu

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
12775
Poslední úprava
08.10.2018
Zobrazeno
1 296 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Herní činnosti jednotlivce, herní kombinace

Výběr místa

Výběr místa je činnost, při níž se hráč účelně pohybuje a získává v novém prostoru lepší podmínky pro spolupráci se spoluhráči. Výběr místa ovlivňuje vzdálenost hráče od míče, vzdálenost od vlastní soupeřovi branky, postavení vzhledem ke spoluhráčům a protihráčům a nevyhnutelnost účasti v dané akci. Základními formami jsou nabíhání a uvolňování.
Klíčové kroky (zásady):
• vzhledem k soupeři se hráč snaží o to, aby vzdálenost mezi ním a soupeřem byla co největší a umožnila mu čas i prostor na jeho akci, proto když je obsazen, snaží se náhle od soupeře odpoutat, uvolnit se rychlým startem i za pomoci klamavých pohybů
• vzhledem ke spoluhráčům se snaží o vytváření trojúhelníku s těmi nejbližšími, a proto při neustálých změnách situace je důležitá dobrá prostorová orientace
• vzhledem k prostoru je žádoucí využívat celého prostoru hřiště, aby se ztížilo bránění soupeřem

Metodické poznámky dle Večeři & Nováčka (1995):
• nabíhání a uvolňování nacvičujeme a zdokonalujeme především s dalšími herními činnostmi a to formou herních cvičení a průpravných her
• nabíhání a uvolňování nacvičujeme vždy s několika hráči, protože výběr místa má výrazně skupinový charakter
Při hodnocení výkonu se zaměřením na výběr místa sleduje trenér podle Votíka (2003) následující:
• co dělají útočící hráči bez míče, jestli pozorují hráče s míčem nebo nabíhají
• kterým směrem nabíhají (k hráči s míčem, k brance soupeře, …)
• kam se dívají nabíhající hráči, zda si všímají protihráčů a jejich činnosti a nezůstávají v prostoru za nimi
• jestli do stejného prostoru nenabíhá více hráčů
• jestli jsou při nabíhání a uvolňování využity vždy všechny prostory hřišti, a které zůstávají nevyužity
• jestli jsou hráči schopni spojit nabíhání a uvolňování s další herní činností
• zda využívají klamavých pohybů a momentu překvapení
Trenér se snaží poradit hráčům a upozorňuje je zpravidla na následující (Votík, 2005):
• nezapomeň hrát, i když nemáš míč
• nedívej se jen na spoluhráče s míčem
• nabíhej a uvolňuj se především v prostoru, kde hraješ
• sleduj přitom stále nejen hráče s míčem, ale i ostatní spoluhráče
• neutíkej vždy od hráče s míčem
• nenabíhej vždy jen k brance soupeře
• nabíhej a uvolňuj se vždy tak, aby tě viděl spoluhráč s míčem
• nenabíhej a neuvolňuj se do prostoru, kam již nabíhá jiný spoluhráč
• využívej klamavých pohybů, čti hru
• odpoutávej pozornost předstíráním činností
• využívej momentu překvapení, koncentruj pozornost
• přemýšlej o hře, vymýšlej originální způsoby řešení
• předvídej činnost spoluhráčů i protihráčů
• buď aktivní a tvořivý

Klíčová slova:

přihrávání

zpracování míče

střelba

brankář

interakční formy

didaktické formy



Obsah:
  • Výběr místa
    Přihrávání
    Zpracování míče
    Vedení míče
    Obcházení soupeře
    Střelba
    Obranné HČJ
    Herní kombinace
    Hra brankáře
    Didaktické formy
    Metodicko - organizační formy
    Sociálně - interakční formy
    Organizační formy
    Hodnocení herního výkonu, grafické značení
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše