Popis:
Firemní kultura v teorii a praxi
Firemní kultura znamená viditelné a neviditelné, vědomé i nevědomé myšlení, chování, vyjadřování se, prezentování se, dodržování určitých pravidel všemi zaměstnanci dotyčné firmy nebo organizace. Proč ale u řady společností spíš než o firemní kultuře můžeme mluvit o nekultuře?
Kulturu netvoří jen fyzické objekty, nýbrž i sociální procesy, to znamená uznávání určitých hodnot, stejné smýšlení a chování apod. jednotlivců a skupin. Tyto procesy probíhají neustále, takže se každá kultura
s časem mění.
Firemní identita a image není to samé
Stejně jako národy (či jednotlivci) mají svou identitu, mentalitu, osobnost, charakter, tak také firmy mají svoji identitu a osobitost, tedy Corporate Identity, která může být i specifického rázu. Osobnost firmy se
v každém podniku utváří jak směrem ven, tak i dovnitř. Její chápání veřejností, jinými firmami, partnery a zákazníky je nazýváno Corporate Image. Oboje není totéž. Corporate Identity může být budována s dobrým úmyslem či s nějakým cílem, avšak odezva na ni ve formě Corporate Image může být ve skutečnosti úplně jiná.
Kultura podniku nebo organizace (Corporate Culture, Organisational Culture) je vůbec oborem různých věd: humanitních, kulturně-antropologických, sociologie, psychologie, podnikového hospodářství a v něm managementu, marketingu či organizační teorie.
Změna paradigmatu (vzor, příklad)
Existuje řada důvodů, proč pozměnit, přizpůsobit nebo zcela vyměnit firemní kulturu. Nejdůležitějším důvodem je skutečnost, že dobrá podniková kultura je významným faktorem pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy. To proto, že kultura je spojena i s přísnějším dodržováním různých pravidel uvnitř firmy, což jí dodává lepší soudržnost a stabilitu.
Další velice důležitý důvod pro vypracování, zavedení a udržování dobré firemní kultury je, že zvyšuje kvalitu soužití a spolupráce všech jejich zaměstnanců. Zlepšuje i jejich motivaci a tím i produktivitu práce, inovační potenciál, potažmo celkové výsledky.
Klíčová slova:
firemní kultura
firemní identita
řízení lidských zdrojů
hodnocení pracovníků
pracovní pohovor
Obsah:
- 01 - Firemni kultura v teorii a praxi
02 - Jak se novi zamestnanci vyrovnavaji s firemni kulturou
03 - Organizacni kultura v mezinarodnich spolecnostech
04 - Eticky kodex OKD
05 - Eticky kodex novinare
06 - Eticky kodex Policie CR
07 - Transformace firemni kultury v EVRAZ Vitkovice Steel
01 - APM - Analyza pracovniho místa
02 - Optimalizace poctu zam-cu
03 - Zdroje informaci v ramci analyzy PM
04 - Jak vymezovat pracovni místa
VZOR - popis prac. mista
01 - Restrukturalizace v male a stredni firme
02 - Oddelme zrno od plev
03 - Personal. planovani - aneb vi leva ruka, co dela prava
04 - Svoji firmu si znicim sam
Na Karvinsku vyroste novy vyrobni podnik
01 - Ziskavani a vyber pracovniku
02 - Ziskavani pracovniku jako proces
03 - I kandidati buduji firemni znacku
04 - Uchazecum o praci vadi diskriminace
01 - Ctyri pasti odmenovani
02 - Predpoklady a uskali vykonoveho odmenovani
03 - Motivace a odmenovani v call centrech
04a - Cesi jsou poprve levnejsi pracovni silou než Slovaci
04b - Kolik beres, kolego - rozdily ve mzdach za stejnou praci
06 - Zamestnanci a benefitni system odmenovani
07 - Cafeteria system poskytovani zamestnaneckych vyhod
08 - Vodafone přichystal unikátní zaměstnanecké benefity
01a - Vyber zamestnancu
01b - Vyber idealniho zamestnance
02 - Metody naboru nestoji na vede
03 - Assessment centra - vyberova rizeni
04 - Na co se ptat pri prijimacim pohovoru
05 - Nejcastejsi chyby při prijimacim pohovoru
01 - Outplacement neni jen o propousteni
02 Teorie a praxe flexi uvazku
03 - Alternativni pracovni rezimy
04 - Hoganovy metody
05 - HR ve firmach upevnuji svou pozici
06 - Role personalistu posiluje
01 - Metody hodnoceni pracovniku
02 - Rizeni a hodnoceni vykonu
03 - Jak spravne hodnotit zamestnance pohledem kolegu
04 - Hodnotici pohovor se zamestnancem
05 - Jak by hodnoceni rozhodne nemelo vypadat
01 - Vzdelavani v komercni firme
02 - Analyza vzdelavacich potreb
03a - Trendy vzdelavani I.
03b - Trendy vzdelavani II.
04a - Dilema povinnych kurzu I.
04b - Dilema povinnych kurzu II.
04c - Dilema povinnych kurzu III.
05 - Nejcastejsi chyby pro uspesnou karieru a praci
01a - Odborove organizace - funkce, kompetence
01b - Prubeh kolektivniho vyjednavani
02 - Budovani pracovnich vztahu v tymu
03 - Tvorba socialniho programu v organizaci
04 - Jak zvysovat vykonnost firmy
01 - Bezpecnost na prvnim miste
02 - Vliv zkusenosti s peci o dite
03 - Co vyresi age management
01 - Personalni informacni system budoucnosti
02 - Informacni system jako nastroj moderniho personal. managementu
03 - Elektronizace HR procesu ve Skoda Auto
04 - Zpracovani osobnich udaju