Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Dílčí studijní materiály z předmětu Řízení lidských zdrojů

«»
Přípona
.rar
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
43,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
8089
Poslední úprava
30.05.2016
Zobrazeno
1 604 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Firemní kultura v teorii a praxi

Firemní kultura znamená viditelné a neviditelné, vědomé i nevědomé myšlení, chování, vyjadřování se, prezentování se, dodržování určitých pravidel všemi zaměstnanci dotyčné firmy nebo organizace. Proč ale u řady společností spíš než o firemní kultuře můžeme mluvit o nekultuře?

Kulturu netvoří jen fyzické objekty, nýbrž i sociální procesy, to znamená uznávání určitých hodnot, stejné smýšlení a chování apod. jednotlivců a skupin. Tyto procesy probíhají neustále, takže se každá kultura
s časem mění.

Firemní identita a image není to samé

Stejně jako národy (či jednotlivci) mají svou identitu, mentalitu, osobnost, charakter, tak také firmy mají svoji identitu a osobitost, tedy Corporate Identity, která může být i specifického rázu. Osobnost firmy se
v každém podniku utváří jak směrem ven, tak i dovnitř. Její chápání veřejností, jinými firmami, partnery a zákazníky je nazýváno Corporate Image. Oboje není totéž. Corporate Identity může být budována s dobrým úmyslem či s nějakým cílem, avšak odezva na ni ve formě Corporate Image může být ve skutečnosti úplně jiná.

Kultura podniku nebo organizace (Corporate Culture, Organisational Culture) je vůbec oborem různých věd: humanitních, kulturně-antropologických, sociologie, psychologie, podnikového hospodářství a v něm managementu, marketingu či organizační teorie.

Změna paradigmatu (vzor, příklad)
Existuje řada důvodů, proč pozměnit, přizpůsobit nebo zcela vyměnit firemní kulturu. Nejdůležitějším důvodem je skutečnost, že dobrá podniková kultura je významným faktorem pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy. To proto, že kultura je spojena i s přísnějším dodržováním různých pravidel uvnitř firmy, což jí dodává lepší soudržnost a stabilitu.

Další velice důležitý důvod pro vypracování, zavedení a udržování dobré firemní kultury je, že zvyšuje kvalitu soužití a spolupráce všech jejich zaměstnanců. Zlepšuje i jejich motivaci a tím i produktivitu práce, inovační potenciál, potažmo celkové výsledky.

Klíčová slova:

firemní kultura

firemní identita

řízení lidských zdrojů

hodnocení pracovníků

pracovní pohovor



Obsah:
  • 01 - Firemni kultura v teorii a praxi
    02 - Jak se novi zamestnanci vyrovnavaji s firemni kulturou
    03 - Organizacni kultura v mezinarodnich spolecnostech
    04 - Eticky kodex OKD
    05 - Eticky kodex novinare
    06 - Eticky kodex Policie CR
    07 - Transformace firemni kultury v EVRAZ Vitkovice Steel

    01 - APM - Analyza pracovniho místa
    02 - Optimalizace poctu zam-cu
    03 - Zdroje informaci v ramci analyzy PM
    04 - Jak vymezovat pracovni místa
    VZOR - popis prac. mista

    01 - Restrukturalizace v male a stredni firme
    02 - Oddelme zrno od plev
    03 - Personal. planovani - aneb vi leva ruka, co dela prava
    04 - Svoji firmu si znicim sam
    Na Karvinsku vyroste novy vyrobni podnik

    01 - Ziskavani a vyber pracovniku
    02 - Ziskavani pracovniku jako proces
    03 - I kandidati buduji firemni znacku
    04 - Uchazecum o praci vadi diskriminace

    01 - Ctyri pasti odmenovani
    02 - Predpoklady a uskali vykonoveho odmenovani
    03 - Motivace a odmenovani v call centrech
    04a - Cesi jsou poprve levnejsi pracovni silou než Slovaci
    04b - Kolik beres, kolego - rozdily ve mzdach za stejnou praci
    06 - Zamestnanci a benefitni system odmenovani
    07 - Cafeteria system poskytovani zamestnaneckych vyhod
    08 - Vodafone přichystal unikátní zaměstnanecké benefity

    01a - Vyber zamestnancu
    01b - Vyber idealniho zamestnance
    02 - Metody naboru nestoji na vede
    03 - Assessment centra - vyberova rizeni
    04 - Na co se ptat pri prijimacim pohovoru
    05 - Nejcastejsi chyby při prijimacim pohovoru

    01 - Outplacement neni jen o propousteni
    02 Teorie a praxe flexi uvazku
    03 - Alternativni pracovni rezimy
    04 - Hoganovy metody
    05 - HR ve firmach upevnuji svou pozici
    06 - Role personalistu posiluje

    01 - Metody hodnoceni pracovniku
    02 - Rizeni a hodnoceni vykonu
    03 - Jak spravne hodnotit zamestnance pohledem kolegu
    04 - Hodnotici pohovor se zamestnancem
    05 - Jak by hodnoceni rozhodne nemelo vypadat

    01 - Vzdelavani v komercni firme
    02 - Analyza vzdelavacich potreb
    03a - Trendy vzdelavani I.
    03b - Trendy vzdelavani II.
    04a - Dilema povinnych kurzu I.
    04b - Dilema povinnych kurzu II.
    04c - Dilema povinnych kurzu III.
    05 - Nejcastejsi chyby pro uspesnou karieru a praci

    01a - Odborove organizace - funkce, kompetence
    01b - Prubeh kolektivniho vyjednavani
    02 - Budovani pracovnich vztahu v tymu
    03 - Tvorba socialniho programu v organizaci
    04 - Jak zvysovat vykonnost firmy

    01 - Bezpecnost na prvnim miste
    02 - Vliv zkusenosti s peci o dite
    03 - Co vyresi age management

    01 - Personalni informacni system budoucnosti
    02 - Informacni system jako nastroj moderniho personal. managementu
    03 - Elektronizace HR procesu ve Skoda Auto
    04 - Zpracovani osobnich udaju
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše