Elektronické měření sledovanosti televize v České republice metodou TV metrů 2008 - 2012
Popis:
Měření sledovanosti televize metodou TV metrů je v současné době v České republice prováděno společností Mediaresearch a.s. a. s. Podkladem pro výpočty a analýzy sledovanosti jsou data, která jsou získávána ze vzorku nejméně 1 650 domácností denně (celková velikost vzorku je 1833 domácností vlastnících televizní přijímač). Tento vzorek nazýváme panelem a byl sestaven na základě rozsáhlého výzkumného šetření tzv. Zaváděcího výzkumu, jehož cílem bylo především určit nejdůležitější rozlišovací charakteristiky vzhledem ke sledování televize.
Aby byla reprezentativita panelu zachována po celou dobu realizace měření, je struktura panelu pravidelně kontrolována a to jak z hlediska socio-demografického složení, tak vzhledem k případným změnám v charakteristikách, které ovlivňují sledovanost televize populací ČR, ty jsou ověřovány pravidelným statistickým výzkumem tzv. Kontinuálním výzkumem na vzorku nejméně 6 000 domácností ročně.
Struktura panelu je pak průběžně upravována tak, aby profil panelu neustále odpovídal aktuálnímu profilu jednotlivců a domácností v České republice. Pro zachování platnosti údajů v TV metrovém systému je prováděna obměna 25 % panelových domácností ročně (v prvním a posledním roce je obměna procentuálně nižší). Jako nové panelové domácnosti jsou vybrány domácnosti rekrutované na základě výběru dle kontrolních charakteristik aktuálního Kontinuálního výzkumu.
Klíčová slova:
definice dat
ukazatele
výsledky
sledovanost
elektronické měření
domácnost
Obsah:
- Základní pojmy
Definice dat
Definice základních výpočetních ukazatelů
Doporučení pro prezentaci výsledků
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.