Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Exportní strategie ČR - hospodářství

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
4370
Poslední úprava
20.10.2014
Zobrazeno
1 286 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
Účelem materiálu je definovat vizi, hlavní cíle a klíčové projekty exportní strategie České republiky. Ambicí materiálu je přispět k dalšímu růstu českého vývozu, a tím k dosažení vysokého tempa zvyšování hrubého domácího produktu, k růstu zaměstnanosti a makroekonomické rovnováhy. Exportní strategie navrhuje systém nástrojů, které budou účinné, komfortní pro podnikatele, slučitelné s pravidly tržní ekonomiky, flexibilní a efektivní z pohledu využití zdrojů státu.

Předkládaná strategie vychází ze zásad Strategie hospodářského růstu, projednané vládou ČR dne 20.7.2005, navazuje na předcházející Koncepci proexportní politiky pro období 2003 až 2006. Je také v souladu se Strategií udržitelného rozvoje ČR (schválenou usnesením vlády č. 1242 dne 8.12.2004), s Koncepcí jednotné prezentace ČR (schválenou usnesením vlády č. 74 ze dne 19.1.2005), s Koncepcí zahraniční rozvojové politiky ČR na léta 2002-2007 (schválenou usnesením vlády č. 91 ze dne 23.1.2002), jakož i s Koncepcí zahraniční politiky ČR (schválenou usnesením vlády č. 223 ze dne 3.3.2003). Exportní strategie je indiferentní z hlediska rovnosti žen a mužů.

Exportní výkonnost ekonomiky je závislá na řadě faktorů, především kvalitě podnikatelského prostředí, výkonnosti samotných firem, vnějším prostředí. Materiál se věnuje pouze činnostem a postupům, které mají přímý a výhradní vztah k exportním procesům a nepopisuje tedy širší makroekonomické vazby hospodářské politiky. Exportní strategie se nevěnuje speciálně jednotlivým komoditním skupinám zboží a služeb, neboť takový přístup by na celkovékoncepční úrovni vedl k porušení zásady rovných příležitostí pro české exportéry. Specifické nástroje k rozvoji exportu jednotlivých komoditních skupin by měly být předmětem resortních politik a vycházet z rámce stanoveného touto strategií.

Klíčová slova:

konkurence

export

vývoz

podnikatelé

kapacity

SWOT analýza

flexibilita



Obsah:
  • Úvod
    Vize exportní strategie
    Projekty exportní strategie
    Závěr
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše