Popis:
• existuje epistemologický rozdíl mezi metodami, které používají MV a f feministky → nacházejí se ve složité metodologické situaci
• Keohane chtěl, aby F přišel s výzkumným programem
» má studovat, jestli země s velkými genderovými rozdíly se v MV chovají jinak než ty, které mají rozdíly menší → zda ty s menšími rozdíly budou méně náchylné spolu bojovat
» takto měly podle Keohana přesvědčit odpůrce, že jsou relevantní teorií
» Keohane je neopozitivista → vědomosti jsou sociálními konstrukty, metody které používáme si vybíráme podle prostředí, které nás ovlivňuje
o chce, aby vědci usilovali o co největší objektivitu
o jeho přístup se podobá feministickému empirismu → epistemologie, která říká, že sexismus a androcentrismus jsou konstrukty, které lze odstranit, pokud budeme postupovat přísně metodologicky a podle vědních postupů
» F empirismus (1990´s) → nevyužívá příliš Keohanův návrh, spíš post-pozitivistické, reflekcionistické a interpretativní metody, nejsou empiristické metody
» autorka rozlišuje mezi metodologií (jak má být vedena analýza) a metodou (technika sběru a analýzy informací). Není žádná specifická F metoda (používají etnografii, případovou studii...). F děla unikátním metodologie → jejich přístup ohledně maskulinních předsudků...
Klíčová slova:
metodologie
reflexivity
knowledge
guidelines
problems
possibilities
Obsah:
- Feministické perspektivy metodologií
Use women’s experiences to design research that is useful to women
Reflexivity
Knowledge as emancipation
Using these methodological guidelines: some F examples.
Sex among allies
Quantitative research:problems and possibilities