Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Jak napsat podnikatelský plán aneb kudy vede cesta k úspěchu

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
3 x
Velikost
1,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11385
Poslední úprava
08.01.2018
Zobrazeno
962 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vážení čtenáři,

tato příručka putuje v těsných šlépějích Finančního průvodce, který byl vydán v minulém roce jako první pokus přiblížit malým a středním podnikatelům problematiku fi nančních trhů, a to jazykem srozumitelným i těm, kdo se na těchto trzích nepohybují.

Podnikatelský plán neboli business plán lze bez nadsázky označit za vůbec nejdůležitější prvek v procesu získávání kapitálu pro rozjezd podnikatelského záměru či rozšíření aktivit prostřednictvím rizikového kapitálu či půjčky. Tato příručka by vám měla pomoci při jeho psaní - představí určité konvence a zkušenosti, které vám zjednoduší práci, a zároveň ukáže na několika případech, jak postupovat a čeho se vyvarovat.

Když hovořím s českými podnikateli, často slyším, že podnikatelský plán neměli, a přesto se jim podnikání podařilo rozjet. Nicméně podnikatelský plán není pouze komplexní dokument, který vysvětluje vše o všem, ale má mnoho rozličných formátů. Začíná vlastně už v okamžiku, kdy si podnikatel uvědomí, že asi bude lepší dělat chyby na papíře než na trhu.

Tato příručka vás naučí, jak podnikatelský plán koncipovat, co říkat i co neříkat. Stejně jako Finanční průvodce je navíc psána jazykem, kterému budou rozumět ti, kteří o podnikání teprve uvažují a nemají žádné podnikatelské či fi nanční zázemí.

Častou otázkou také bývá, zda podnikatelský plán je „business“ anebo spíše „show business“, jinými slovy, zda se striktně jedná o parametry podnikání, a je to tedy spíš věda, či zda to je také trochu divadélko, tedy spíš umění.

Po mnoha letech praxe jsem dospěl k závěru, že pravda je někde uprostřed - podnikatelské plány a jejich prezentace obsahují mnoho prvků divadla, herectví, komunikačních dovedností, image a šarmu. Ty nejúspěšnější jsou pak kombinací faktů a osobních dovedností.

Kreativita je vždy užitečná (pokud se nejedná o kreativní účetnictví) a investoři neustále hledají kreativní podnikatele, kteří je umí přesvědčit, že jsou schopni své sny také zrealizovat a komerčně zhodnotit.

Tato příručka se zabývá oběma těmito složkami a navíc přináší užitečné komentáře z pohledu investora tak, aby vaše plány byly reálné a úspěšné.

Klíčová slova:

podnikatelská morálka

etika

motivace

finanční trhy

swot analýza

zakončení plánu



Obsah:
  • 1 Předmluva autora 9
    2 Podnikatelská morálka a etika 11
    3 Psychologie finančních trhů a osobností, s nimiž se setkáváte 13
    4 Co finanční trhy motivuje a co je odpuzuje 23
    5 Co je podnikatelský plán? 35
    6 Co obsahuje podnikatelský plán a jak vypadá 45
    6.1 Elevator Pitch - prezentace ve výtahu 49
    6.2 Executive Summary 51
    6.3 Zkrácený podnikatelský plán 54
    6.4 Plný podnikatelský plán 55
    6.5 Produkt/služba (feature - benefit - proof) 57
    6.6 SWOT analýza 59
    6.7 Prodejní a marketingová strategie 62
    6.8 Hotovostní toky 65
    6.9 Zakončení plánu - proč investovat právě do nás? 77
    6.10 Přílohy 80
    7 Podnikatelský plán v případě žádosti o dotace ze strukturálních fondů 83
    8 Jak prezentovat 89
    9 Závěr 93
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše