Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Komunikační praxe manažerů - materiály k učení

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
2568
Poslední úprava
12.12.2013
Zobrazeno
1 433 x
Autor:
leonek
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Komunikační dovednosti v praxi

Sofistika - sofistikovaná osobnost - člověk, který je orientován na formální stránku projevu, s cílem vzbudit dojem, že se jedná o vzdělaného člověka, který rozumí tomu o čem se mluví.
Eristika - označuje umění vést spory (usvědčit, porazit protivníka, zahnat jej do kouta…)

Zákon sociálního vlivu - účinnost působení mluvčího na příjemce: v podobě žárovky (síla, počet, blízkost)
Síla - vztah vůči auditoriu, zda jsou v obecenstvu lidé, které je možno označit jako referenční skupinu, zda je důležité pro mluvčího jak obstojí před posluchači, zda mu na nich záleží…
Počet - množství lidí v auditoriu zvyšuje pocit zodpovědnosti a trémy
Blízkost - čím větší je distance od auditoria, tím menší je působnost stresového účinku a odpovědnosti

Komunikace

Funkce komunikace:
Informativní - předávání určitých informací, faktů a dat mezi lidmi
Instruktivní - v podstatě také informační, s přídavkem vysvětlení výrazů, popisu, postupu, organizace, návodu, jak něco dělat, jak něčeho dosáhnout
Přesvědčovací - působení na jiného člověka se záměrem změnit jeho názor, postoj, hodnocení. Přesvědčování pomocí argumentů, logiky, působení na city…
Posilovací a motivující - posilování určitých pocitů sebevědomí, vlastní potřebnosti
Zábavná - jde o to, pobavit, rozesmát, vyplnit čas komunikováním, které vytváří pocit pohody a spokojenosti
Vzdělávací a výchovná - uplatňována prostřednictvím institucí
Socializační a společensky integrující - vytváření vztahů mezi lidmi, sblížení, navazování kontaktů. Komunikace závisí na naší společenské úrovni, každá spol. vrstva má jiný způsob komunikace (podle majetku, vzdělání, věku, stupně vyspělosti…
Funkce osobní identity - pomáhá nám ujasnit spoustu věcí o sobě samém, uspořádat si své postoje, názory,sebevědomí a osobní inspirace
Poznávací funkce - z pohledu komunikanta, umožňuje sdělovat si každodenní zážitky, vzpomínky a plány
Svěřovací - slouží ke zbavování se vnitřního napětí, k překonávání těžkostí, sdělování důvěrných informací, většinou s očekáváním podpory a pomoci
Úniková - když je člověk sklíčený, otrávený, znechucený, může mít chuť si s někým nezávazně popovídat o věcech neutrálních, odreagovat se od starostí, od shonu

Klíčová slova:

komunikace

rétorika

sofistika

eristika

empatie



Obsah:
  • Komunikační dovednosti v praxi
    Komunikace
    Verbální komunikace
    Neverbální komunikace
    POJMY
    Empatie
    Vyjednávání
    Prezentování
    Zvládání trémy a nervozity
    Hlas, hlasová hygiena
    Audiovizuální pomůcky
    Manažerská etika a firemní kultura
    Firemní kultura
    Image manažera
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše