Koncepce rozvoje knihoven ČR na léta 2011 - 2015 včetně internetizace knihoven
Popis:
Úvod
V České republice slouží nejširší veřejnosti systém více než 6 000 knihoven, jejichž služby využívá 40 % dospělé populace a většina dětí a mládeže. Ročně svým uživatelům poskytnou více než 72 mil. výpůjček knih a dalších dokumentů. Evidují ročně více než 22 mil. návštěvníků. Nejméně stejný počet návštěvníků využívá i elektronické služby knihoven v podobě různých databází a digitálních knihoven. Knihovny jsou tradičně vnímány jako instituce, které garantují rovný přístup ke kulturnímu bohatství a informacím zaznamenaným na psaných, tištěných, audiovizuálních a dnes i digitálních nosičích. Zejména v malých obcích zajišťují veřejnosti přístup na informační dálnice prostřednictvím internetových stanic. Pozitivním jevem je, že i přes masové rozšíření internetu a mobilní komunikace zájem o služby knihoven neklesá. Jednotlivé typy knihoven se od sebe odlišují funkcí i zaměřením na určité skupiny uživatelů.
Klíčová slova:
knihovny
internetizace
SWOT
marketing
efektivita
kvalita
Obsah:
- Úvod
Vize „Koncepce rozvoje knihoven na léta 2011 - 2015“
SWOT analýza
Koncepce rozvoje knihoven ČR na léta 2011 - 2015
A.Digitalizace knihovních fondů, ochrana a zpřístupnění kulturního dědictví
B. Přístup k informačním zdrojům a službám knihoven
C.Podpora vzdělávání a čtenářské gramotnosti
D.Rovný přístup ke službám knihoven
E.Kvalita, efektivita a marketing služeb knihoven
F. Rozvoj lidských zdrojů
NÁROKY NA STÁTNÍ ROZPOČET
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.