Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Maloobchod v ČR po roce 1989

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
6194
Poslední úprava
20.07.2015
Zobrazeno
1 537 x
Autor:
agata.kucova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Předtransformační struktura (do r. 1989)
■ absence tržního prostředí - pokřivené relace (prostorové i sortimentní, „žena za pultem)
■ státní a družstevní obchod (zboží z jednoty do každé samoty, tuzex, eso)
■ nedostatečné investice - chybějící vybavenost (KBV, technická zaostalost)
■ nivelizace vybavenosti (největší v býv. social. bloku) - místy nesmyslný rozvoj - město versus venkov (centra měst, DNS)
optimalizace rozvoje obchodní sítě (vúo)
sčítání občanské vybavenosti sídel
■ cca 50 procent úroveň vybavenosti ve srovnání se západní Evropou (plošný standard, obslužný standard)

Vývoj maloobchodu po roce 1989
■ 1. pol. 90.let
privatizace, dynamický rozvoj nových prodejen, slabá participace zahr. kapitálů (Hold, Helvita, K-mart)- atomizace MO sítě
sídelně odstupňovaná intenzita s celoplošným pokrytím

■ 2.pol.(1996,1997)
expanze zahraničních firem - rozvoj nových prodejích formátů (DIS, SM, HP, HBM, CC)
nová organizace MO sítě (strukturní a sortimentní změny, posilování pozic měst x oslabování pozic venkova

Klíčová slova:

maloobchod

supermarket

klasifikace

typologie

hotelnictví

rekreace

cestovní ruch



Obsah:
  • Obchod: základní terminologie
    Typologie nákupních center (podle velikosti prodejní plochy - pp)
    Geografická organizace maloobchodu
    Klasifikace cr a rekreace
    Typologie středisek cr 1
    Cestovní ruch a rekreace - zdroje a předpoklady
    Materiálně technická základna
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše