Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Management a optimalizace podvozkových systémů automobilu

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
4,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
12639
Poslední úprava
10.09.2018
Zobrazeno
1 095 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Hlavním cílem této práce je analýza a komparace systémů zadního zavěšení u vybraných vozů nižší střední třídy. Zkoumané typy zavěšení jsou konkrétně kliková a víceprvková náprava. Na základě výstupních charakteristik a ekonomických parametrů bude vyhodnocena efektivita systémů z obou hledisek, jejich postavení na trhu a v rámci modelových řad.

Otázka nasazení klikové nápravy do automobilu nižší střední třídy je v dnešní době obzvlášť aktuální. Koncern Volkswagen se totiž s příchodem nového Volskwagenu Golf sedmé generace v roce 2012 rozhodl pro nestandardní krok - nasazení klikové nápravy pro motorizace s výkonem nižším než 90 kW avíceprvkové nápravy pro varianty výkonnější. Klikové nápravy začaly ustupovat víceprvkovým nápravám od roku 1998, kdy se objevila první generace Fordu Focus, která se stala doslova novinářskou senzací. Do tohoto okamžiku bylo totiž nasazení víceprvkové nápravy do vozu nižší střední třídy zcela jedinečné. Rozhodnutí koncernu Volkswagen je v ostrém kontrastu k dosavadnímu trendu a také nasazení dvou rozdílných typů náprav na jediný model je naprosto bezprecedentní. Tyto skutečnosti s sebou samozřejmě přinášejí řadu otázek, jako např.:

Klíčová slova:

zadní náprava

jízdní stabilita

měřící zařízení

jízdní projev

kalkulace

komparace segmentů



Obsah:
  • Seznam použitých zkratek a pojmů 7
    Úvod 8
    1 Náprava a zavěšení 10
    1.1 Historický vývoj 12
    2 Typologie zavěšení 14
    2.1 Kliková zadní náprava 14
    2.2 Víceprvková náprava 16
    3 Podvozková platforma MQB 18
    4 Srovnávací testy v ČR a zahraničí 20
    5 Aktivní ovlivňování jízdní dynamiky 25
    5.1 Adaptabilní tlumiče 25
    5.2 Elektronický stabilizační program (ESP) 27
    6 Zkoušky jízdní stability 29
    6.1 Brždění v přímém směru 30
    6.2 Ustálené zatáčení 31
    6.3 Dynamická řiditelnost 32
    6.4 Citlivost na boční vítr 33
    7 Realizace experimentu 34
    7.1 Testované vozy 34
    7.1.1 Škoda Rapid 34
    7.1.2 Škoda Octavia II 35
    7.1.3 BMW 320d Touring (F31) 36
    7.2 Použité měřicí zařízení 37
    7.3 Testování v centru Dekra 38
    7.4 Testování Štola Josef 41
    8 Výsledky 45
    8.1 Jízdní projev zadní nápravy (30 km/h) 46
    8.2 Jízdní projev zadní nápravy (10 km/h) 50
    8.3 Jízdní projev zadní nápravy (20 km/h) 52
    8.4 Dodatečný test BMW 320d (37 km/h) 53
    8.5 Porovnání výstupních dat 55
    8.6 Zhodnocení výsledků jízdních zkoušek 56
    8.7 Srovnání systémů ZN v rámci segmentu 57
    8.8 Komparace segmentů 58
    8.9 Analýza koncových cen konkurenčních vozů 60
    8.10 Kalkulace nákladů na nápravu 62
    9 Diskuze 65
    Závěr 67
    Seznam literatury 70
    Seznam obrázků a tabulek 75
    Seznam příloh 77
    Příloha č. 1 Parametry cenové analýzy (benzínové vozy) 78
    Příloha č. 2 Parametry cenové analýzy (dieselové vozy) 79
    Příloha č. 3 Stavební plán testovací dráhy - Štola Josef 80
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše