Management jakosti - systémy jakosti
Popis:
1. Komplexní pojetí jakosti, zákaznické postoje k jakosti.
Pro zabezpečení jakosti je důležité vědět:
- kdo je našim zákazníkem
- jaké má potřeby
- k jakému účelu bude náš výrobek používat
Jakost = hovoříme o ní v souvislosti s přežitím firem na trhu
Výrobky se stávají složitějšími a tím i zranitelnějšími, proto musíme jakost chápat co nejkomplexněji.
Komplexnost se projevuje v:
- zákazník hodnotí jakost nejen u výrobků či služeb , ale u jakéhokoli produktu, který slouží k uspokojování jeho služeb
- jakost je chápána jako způsobilost vyhovět přesně definovaným požadavkům zákazníka, ale i jeho nevysloveným potřebám, zájmům, přáním
- při uspokojování potřeb se vychází z co nejkomplexněji chápaného problému zákazníka
- usiluje se o soulad se zákazníkovými požadavky nejen v okamžiku prodeje výrobku či realizace služby, ale po celou dobu užívání včetně likvidace.
Klíčová slova:
jakost
podnik
certifikace
řízení podniku
management
engineering
regulace
Obsah:
- 1. Komplexní pojetí jakosti, zákaznické postoje k jakosti.
2. Měření a hodnocení jakosti a spokojenosti zákazníka
3. Náklady spojené s jakostí - klasifikace, vzájemné vazby, způsoby ovlivňování, diagnostika jakosti pomocí nákladů na jakost. Srovnání klasického členění nákladů na jakost s procesním a Taguchiho pohledem.
4. Typické položky interních a externích ztrát spojených s jakostí (mj. příklady ztrát plynoucích z odpovědnosti za vady a z odpovědnosti za škody způsobené vadami výrobků).
5. Klasifikace, pojetí a funkce mezinárodních standardů pro systémy managementu. Oborové standardy pro management jakosti v automobilovém průmyslu (QS 900, VDA), HACCP v potravinářství.
...
...
...
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.