Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Management v muzejnictví

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
6018
Poslední úprava
22.06.2015
Zobrazeno
733 x
Autor:
agata.kucova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Management v muzejnictví

• Význam pojmu management a manažer
- management - „řízení“, „podnikové“ - různé definice (americké definice=různé překlady=problém)
- funkce
- lidé, kteří je vykonávají
- sociální postavení a jeho stupně
- odborná disciplína
- obor studia
- Control - řízení výrobních (technologických) procesů; používá se především v angličtině, řízení dílčích procesů v reálném čase

• Rozdělení definice managementu
- vedení lidí:
→management znamená vykonávání úkolů prostřednictvím práce jiných
→management je proces vytváření určitého prostředí, ve kterém jednotlivci pracují společně ve skupině, kde uskutečňují cíle
- specifické funkce vykonané vedoucími pracovníky:
→management je proces plánování, organizování, vedení a kontroly organizační činnosti zaměřených na dosažení organizačních cílů
- předmět studia a cílů:
→management je oblast studia, která se věnuje stanovení postupů, jak co nejlépe dosáhnout cíle organizace
→management je proces využití financí a lidí k dosažení cílů

• Management
-je ucelený soubor ověřených přístupů, názorů, zkušeností, doporučení a metod, které vedoucí pracovníci (manažeři) užívají k zvládnutí specifických činností (manažerské funkce), jež jsou nezbytné k dosažení podnikatelských cílů organizace
→vykonavateli managementu jsou lidé
→management je obecná disciplína (různé druhy organizace)
→lze ho aplikovat na různých organizačních úrovních
→manažerská činnost by měla směřovat k úspěchu

Klíčová slova:

management

řízení

lidské vztahy

konkurenční prostředí

marketing

výkon muzea

plánování



Obsah:
  • • Význam pojmu management a manažer
    • Rozdělení definice managementu
    • Management
    • Řízení
    • Management - umění a nebo věda?
    • Způsob financování kulturních institucí v ČR
    • Vůdčí role v kulturní organizaci
    • Znaky dobře řízeného muzea
    • Historický vývoj managementu
    • Postmoderní teorie
    • Systémové přístupy k managementu
    • Manažerské funkce
    • Plánování
    • Strategie plánování v muzeu
    • Konkurenční prostředí
    • Marketing
    • Metodika sociologických výzkumů muzejní expozice a jejího publika/návštěvníků
    • Organizování
    • Výzkum publika a návštěvníků
    • Realizace dotazníkového šetření (anket)
    • Vyhodnocení informací získaných dotazníkovým šetřením, rozhovorem, pozorováním a studiem dokumentů
    • Cíle vyhodnocování
    • Měření výkonu muzea
    • Plánování v muzeu
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše