Popis:
Manažerský informační systém (Management Information System, MIS) je informační systém, který zpracovává nesetříděné údaje z databází, dle požadavků (dotazů) uživatele, za účelem zkvalitnění vedení organizace. Výsledky dotazů se zobrazují v grafech, tabulkách nebo sestavách (reportech).
MIS tvoří lidé, zařízení a procedury na sběr, třídění, analýzu, interpretaci a distribuci včasných a přesných informací pro marketingové rozhodování. Posláním MIS je integrovat (shromažďovat) informace na jedno místo a především poskytovat je v použitelné formě).
Historie
Historie manažerských informačních systému začala již v říjnu 1958, kdy vychází v IBM Journal článek „A Business Intelligence System“ od H. P. Luhna. V té době bylo zpracování dat velmi limitováno a jednalo se tak spíše o koncept distribuce dat. Další významný posun nastal až v sedmdesátých letech minulého století, kdy společnost Lockheed použila interaktivní aplikaci pro manažery MIDS - Management Information and Decision Support.
Klíčová slova:
manažerský informační systém
monitorování prostředí
poptávka
předpovídání
infrastruktura
Obsah:
- Historie
K čemu slouží MIS?
Základní přehled manažerských informačních systémů:
Náklady na informace
Zdroje: