Popis:
1 Úloha marketingu ve finančních službách
Trh finančních služeb - systém institucí a instrumentů, zabezpečujících pohyb peněz a kapitálu (nabízené ve formě cenných papírů) ve všech jeho formách mezi různými ekonomickými subjekty, a to na základě poptávky a nabídky. Poptávka má celkem 3 kritéria, a to bezpečnost, likvidita a výnosnost pořizovaného kapitálu.
Finanční trh:
- privátní - veškeré aktivity jsou neveřejné a probíhají mezi oběma subjekty přímo
- zprostředkovatelský - existuje 3. subjekt (zprostředkovatel), který přesun zajišťuje; na tento trh dohlíží ČNB, účastníky je většina velkých finančních ústavů (banky, pojišťovny, záložny, penzijní fondy, podílové fondy, kampeličky, leasingové společnosti, makléři
• peněžní - splatnost do 1 roku
• kapitálový - splatnost delší než 1 rok (např. akcie a obligace)
• národní
• mezinárodní
Marketing - společenský a řídicí proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují prostřednictvím tvorby, nabídky a výměny výrobků a hodnot s ostatními.
Finanční marketing - činnost, která je za pomocí směnných procesů zaměřena na uspokojování lidských přání a potřeb v oblasti finančních služeb.
- teorie a praxe, jak si úspěšně počínat na finančním trhu s cílem získat tržní podíl, resp. jeho udržení a maximalizovat ekonomický efekt.
Finanční služba - jakákoliv činnost nebo výhoda spojená s financemi, kterou jedna strana může nabídnout druhé straně, je v zásadě nehmotná a jejím výsledkem není vlastnictví.
Klíčová slova:
marketing
produkt
finanční služby
distribuce
komunikace
procesy
Obsah:
- 1 Úloha marketingu ve finančních službách
2 Chování zákazníků a proces STP na fin. trhu
3 Produkt - fin. služba
4 Marketing platebních karet
5 Cenová tvorba ve fin. službách
6 Distribuce fin. služeb
7 Řízení pobočky a její materiální prostředí
8 Mark. komunikace v oblasti fin. služeb
9 Lidský faktor ve fin. službách
10 Procesy a kvalita fin. služeb
11 Mark. plánování a strategie v oblasti fin. služeb
12 Mark. výzkum fin. služeb
13 Aktivní vztah k fin. klientele (CRM)