Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Marketingová komunikace - studentská sekce konference Firma a konkurenční prostředí

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
3,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
9358
Poslední úprava
03.01.2017
Zobrazeno
995 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Abstrakt
Článek pojednává o kreativitě v reklamě. Definuje, co kreativita znamená a jaké aspekty musí obsahovat. Dále se článek zaměřuje na působení kreativity v re-klamě. Popisuje pohledy „inside the ad“ a „outside the ad“ a metaforu „thinking outside of the box“. Článek taktéž popisuje pět hlavních dimenzí, které může ob-sahovat kreativita v reklamě. Cílem článku je také ukázat příklady využití kreativity v praxi.

Klíčová slova: kreativita, reklama, Ikea

Kreativita je mnohými vnímána jako základní komponenta reklamy. Většina z nás si řekne, že bez kreativity by byla reklama nudná a nedokázala by pravděpodobně cílové publikum ani efektivně oslovit. Co si ovšem pod pojmem kreativita přesně představit?

Podle Sasserové, Koslowové a Kilgoura (2013) existuje v literatuře mnoho definic kreativity, přičemž se většina shoduje na tom, že kreativní myšlenka musí být ori-ginální a zároveň korespondující se stanoveným cílem. Lehnert, Till a Ospina (2014) uvádí, že samotná kreativita vyjadřuje zaprvé rozdílnost, kdy je kladen dů-raz na prvky novosti, estetičnosti a odlišnosti. Druhým aspektem kreativity je po-tom její smysluplnost pro spotřebitele, která bezesporu zvyšuje účinnost reklamy. Geofgrey Precourt (2013) si pokládá otázku, kdy reklama přitahuje největší pozor-nost. Tvrdí, že je to právě tehdy, když dokáže rozesmát, je zábavná a lidé nemohou odolat a sdílejí ji s přáteli.

Stephan Vogel, ředitel kreativního úseku společnosti Ogilvy v Německu, se řídí mantrou: „Nic není efektivnější než kreativní reklama. Kreativní reklama je lépe zapamatovatelná, přetrvává déle, funguje i s vynaložením menších prostředků a buduje rychleji komunitu fanoušků.“ (Reinartz & Saffert, 2013)

Klíčová slova:

kreativita

marketing

technologie

sociální marketing

prezentace

podnikání

prodej

spotřeba

spotřebitelské chování



Obsah:
  • Kreativita v reklamě -3-
    Farby v marketing -8-
    Rebranding -15-
    Direct marketing - aktuální trendy a problémy -21-
    Guerilla marketing -25-
    Virální marketing -32-
    Word of Mouth Marketing -37-
    Ambush marketing -42-
    Obsahový marketing -47-
    Moc a vliv médií -53-
    MarTech - marketingové technologie -58-
    Instagram jako sociální médium a nástroj propagace -63-
    Sociální marketing - sociální reklama -70-
    Společenská odpovědnost firem -77-
    Prezentace osobnosti v médiích -83-
    Zelená pro zelené podnikání -87-
    Obal a jeho význam v prodeji a spotřebě -91-
    Packaging, labeling a spotřebitelské chování -96-
    Grafické dílo v podnikové praxi -103-
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše