Metodika tvorby školních vzdělávacích programů - SOŠ a SOU
Popis:
1. NEŽ ZAČNEME TVOŘIT ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Samostatná tvorba uceleného projektu vzdělávání - školního vzdělávacího programu - je pro školu zcela novým procesem. Výsledkem tohoto procesu - pedagogického projektování - jsou školní vzdělávací programy, ve kterých škola prezentuje, jakým způsobem hodlá uskutečňovat očekávanou kurikulární změnu.
Před samotnou tvorbou školního vzdělávacího programu proběhne ve škole přípravná fáze, během níž se vytvoří nezbytné předpoklady a východiska pro pedagogické projektování. Tato fáze (odhadem půlroční) je vhodná (1) k provedení sebereflexe školy, (2) k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků školy a (3) k organizačnímu zajištění tvorby ŠVP.
Klíčová slova:
vzdělávací program
učební osnovy
vzdělávací moduly
klíčové kompetence
metodika práce
životní prostředí
pedagogika
didaktika
Obsah:
- Úvod 5
1. Než začneme tvořit školní vzdělávací program 6
2. Struktura švp a postup tvorby 9
2.1 Úvodní identifikační údaje - titulní list švp 9
2.2 Profil absolventa švp 10
2.3 Charakteristika školního vzdělávacího programu 11
2.4 Učební plán švp 14
2.5 Učební osnovy 17
2.6 Vzdělávací moduly 20
2.7 Personální a materiální podmínky realizace švp 27
2.8 Charakteristika spolupráce se sociálními partnery při realizaci švp 28
3. Rozpracování a realizace klíčových kompetencí a průřezových témat 29
3.1 Klíčové kompetence 29
3.2 Průřezová témata 32
3.2.1 Metodika práce s průřezovým tématem občan v demokratické společnosti 33
3.2.2 Metodika práce s průřezovým tématem člověk a životní prostředí 35
3.2.3 Metodika práce s průřezovým tématem člověk a svět práce 36
3.2.4 Metodika práce s průřezovým tématem informační a komunikační technologie 37
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.