Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Metody Competitive Intelligence v prostředí externích informačních systémů

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
4912
Poslední úprava
26.01.2015
Zobrazeno
1 276 x
Autor:
petr.rajnoha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod
Úspěšnost a schopnost obstát v konkurenci (která navíc může přijít odkudkoliv díky digitalizovanému a síťovému prostředí) záleží především na managementu organizací, a to organizací a institucí všech typů. J. B. HARRELD [1998, s.60-76] přisuzuje 3 důležité role managementu v „digitalizované“ společnosti:
• řídit informační toky
• řídit inovace a tvorbu intelektuálního vlastnictví
• řídit neustálé procesy učení
K tomu bude využita zákonitě celá řada technologických nástrojů a metod, a to především:
• vytěžování médií (media mining) … umění a schopnosti informaci nebo znalost vyhledat a použít
• zdroje, „studnice“ znalostí (knowledge repositories) … umět informaci a znalost organizovat pro další použití, zejména se jedná o „organizaci“ v elektronických systémech - v bázích dat, digitálních knihovnách, ale i v knihovnách jako takových, neboť nezáleží na médiu, ale na synergii médií a forem
• nástroje spolupráce a součinnosti (collaborative tools)
Právě problematika „zdrojů“ a „vytěžování“ ve smyslu využívání (informací, znalostí) je důležitá pro
činnosti „competitive intelligence“.

Klíčová slova:

competitive intelligence

databáze

databázová centra

online služby

externé prostředí



Obsah:
  • 1. Úvod
    2. Competitive Intelligence - základní charakteristika
    3. Cesty k informacím v externím prostředí
    4. Informační zdroje pro CI
    4.1 Nepublikované informace
    4.2 „Polopublikované“ informace - grey literature
    4.3 Publikované informace
    5. Závěr
    Použitá literatura
    Summary

Zdroje:
  • BABKA, M.: Kde a jak hledat informace o firmách. Praha, Management Press 1994. 176 s.
  • HARRELD, J.B.: Building smarter, faster organizations. In: Blueprint to the digital economy. Creating wealth in the era of e-business. New York, McGraw Hill 1998, s.60-76.
  • KESSELMAN, M. - WATSTEIN, S. B.: End-user searching. Services and providers. Chicago, American Library Association 1988. ix, 230 s.
  • O’LEARY, M: New roles for information searchers. Online, 17, 1993, May, s.10-11.
  • PAPÍK, R.: Využití nových médií v marketingu. In: Marketing: jeho moderní a efektivní využití. Sborník z konference Institute for International Research konané ve dnech 26.-27.5. 1997 V Praze. Wien, I.I.R. 1997, s.21-43.
  • PAPÍK, R.: Competitive Intelligence via Internet. In: Internet v riadení a obchode firmy. Zbornik z 3.medzinárodnej konferencie konanej v dňoch 2. až 3. októbra 1997 v Bratislave. Bratislava, EL&T 1997, s.105-112.
  • PAPÍK, R. - MICHALÍK, P. - MICHALÍK, P. - NOVÁČEK, L.: Internet - ekonomické, marketingové a finanční aplikace. Strategie vyhledávání a prezentace. Praha, EKOPRESS 1998. 220 s.
  • POYNDER, R.: Online host to Sci-Tech portals. Online & CD-ROM Review, 23, 1999, č.3, s.143-146.
  • RUGGE, S. - GLOSSBRENNER, A.:The information broker’s handbook. New York, McGraw-Hill 1995. xxiii, 453 s.
  • TAPSCOTT, D. - LOWY, A. - TICOLL, D.: Blueprint to the digital economy. Creating wealth in the era of e-business. New York, McGraw Hill 1998. xxi, 410 s.
  • WEISS, A.: Online sources for competitor information. In: Online Information 96 Proceedings. 20th International Online Information
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše