Popis:
Motivace - teoretická a empirická východiska
Teorie lidského kapitálu klade důraz na přidanou hodnotu, kterou lidé přispívají organizaci. Považuje lidi za jmění, bohatství, aktiva a zdůrazňuje, že investice organizací do lidí se bohatě vyplatí. Lidský kapitál se skládá z intelektuálního, sociálního a organizačního. Jedná se tedy o znalosti, schopnosti a dovednosti zaměstnanců. Podle této teorie se organizace, která rozvíjí lidský kapitál v organizaci, stává úspěšnější, jelikož rozvíjený lidský kapitál se v organizaci násobí a vrátí se jí prostřednictvím většího závazku, loajality, spokojenosti, motivace a zejména stabilizace zaměstnanců (Armstrong, 2007).
Koncept motivace a spokojenosti
» vnitřní motivace: radost z práce samotné
» vnější motivace: pomocí vnějších stimulů, jako je výše odměny (Koubek, 2009)
-motivace - vnitřní hnací síly člověka, jejími zdroji jsou potřeby, touhy, hodnoty, návyky, ideály atd.
-pokud je člověk motivovaný, jeho jednání je spojeno s vyšší produktivitou
-pokud nejsou potřeby po dlouhou dobu uspokojovány, člověk je frustrován a může mít tendenci opustit pracovní místo, které nesplňuje jeho očekávání (Armstrong, 2007)
Klíčová slova:
motivace
spokojenost
spravedlnost
empirická východiska
vzdělávání
Obsah:
- Koncept motivace a spokojenosti
Herzbergova dvoufaktorová teorie
Adamsova teorie spravedlnosti
2 formy spravedlnosti
Teorie cíle
Zdroje:
Vzdělávání - teoretická a empirická východiska
Vzdělávací aktivity
Zdroje:
- ARMSTRONG, M. 2007. Řízení lidských zdrojů.
- FOLWARCZNÁ, I. 2010. Vzdělávání a rozvoj manažerů.
- HRONÍK, 2007. Vzdělávání a rozvoj pracovníků.
- KOUBEK, 2009. Řízení lidských zdrojů.
- TURECKIOVÁ, 2004. Řízení a rozvoj lidí ve firmách.