Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Obchodní podnikání

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
2323
Poslední úprava
28.11.2013
Zobrazeno
1 275 x
Autor:
modrehory
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1, VÝZNAM OBCHODU, POJETÍ RETAILINGU

vznik obchodu - souvisí s dělbou práce - výměna naturálních výsledků vlastní práce –› vznik potřeby prostředníka ekonomických transakcí
význam obchodu - podle transakcionální teorie radikálně snižuje počet vzájemných vazeb hospodářských partnerů
funkce obchodu: *přeměna výrobního sortimentu na sortiment obchodní
*překonání rozdílů mezi místem výroby a místem prodeje
*překonání rozdílů mezi časem výroby a časem nákupu
*zajišťování množství a kvality prodávaného zboží
*iniciativní ovlivňování výroby
*zajišťování racionálních zásobovacích cest
*zajištění včasné úhrady dodavatelům
retailing - soubor moderních forem a metod maloobchodu spotřebním zbožím, včetně všech návazných činností
vznik retailingu - souvisí s růstem obchodních firem, změnami spotřebních zvyklostí, koncentrací obchodních činností, nárůstem síly odběratele
- maloobchod postupně získává kontrolu nad distribučními procesy, chápe se celého logistického zázemí a vybavuje se informačními systémy
vývojové trendy retailingu:
*tržní dominance - růst velikosti obchodních firem, spojení MO, VO, skladů a dopravy do velkých komplexů
*internacionalizace - v sortimentu i v požadavcích zákazníků
*diverzifikace - zaměření firem na určený druh činnosti (sortiment, cenová úroveň, cílový segment, doplňkové služby)


2, HLAVNÍ PROVOZNÍ TYPY MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU

maloobchod - nákup od velkoobchodu nebo od výrobce a jeho prodej bez dalšího zpracování konečnému spotřebiteli
- tvoří prodejní sortiment - vhodné seskupení zboží, zajišťuje jeho prodej a zprostředkovává tržní informace dodavatelům
provozní typy MO: *obchodní domy - univerzální i specializované *supermarkety
*specializované prodejny odborné *superrety
*úzce specializované prodejny *hypermarkety
*smíšené prodejny *odborné velkoprodejny
*ambulantní prodejny *diskontní prodejny
*zásilkový obchod
druhy MO činností:
*MO v síti prodejen - většinový rozsah MO činností, cca 90% tržeb
- dělení na potravinářství a nepotravinářství, specializovaný a nespecializovaný maloobchod
- zvláštní forma - stánkový prodej
*MO mimo síť prodejen - prodej z automatů - doplňkový prodej, cca 1,5%
- přímý prodej - osobní docházení za zákazníkem
- přímý marketing - zásilkový obchod, telefonický prodej, elektronický prodej
druhy VO činností:
*dodávkový (skladový) velkoobchod - většinou s vlastní autodopravou
*agenturní (traťový) velkoobchod - nezajišťuje fyzický pohyb zboží přes vlastní sklad, ale organizuje dodávky z výroby do MO nebo jiným VO firmám
*samoobslužný velkoobchod (C+C) - menší odběry vlastní dopravou zákazníka, možnost impulzívního nákupu, okamžité platby
*regálový velkoobchod - maloobchodník prodává na riziko velkoobchodníka ve vyhrazené části prodejny jeho sortiment (většinou nepotraviny)
*prodejní sklady (demigrosisté)současný prodej pro obchodníky i pro konečného spotřebitele (paliva, stavební materiály apod.)

Klíčová slova:

maloobchod

velkoobchod

nákupní centra

management

logistika

sortiment



Obsah:
  • 1, VÝZNAM OBCHODU, POJETÍ RETAILINGU
    2, HLAVNÍ PROVOZNÍ TYPY MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
    3, KONCENTRACE, KOOPERACE A INTEGRACE OBCHODNÍCH FIREM
    4, ŘEŠENÍ MALOOBCHODNÍ SÍTĚ, FAKTORY LOKALIZACE
    5, OBCHODNÍ STRUKTURY NA ČESKÉM TRHU
    6, NÁKUPNÍ CENTRA
    7, STRATEGICKÉ CÍLE OBCHODNÍ FIRMY, E-STRATEGIE
    8, ROZHODOVACÍ PROCES – METODY, PRAVIDLA
    9, ORGANIZAČNÍ FORMY OBCHODNÍCH FIREM
    10, PERSONÁLNÍ MANAGEMENT
    11, MOTIVACE PRACOVNÍKŮ
    12, ORGANIZACE PRÁCE V MALOOBCHODU
    13, PLÁNOVÁNÍ OBCHODNÍCH A PRODEJNÍCH AKCÍ METODOU CPM
    14, OBCHODNÍ LOGISTIKA JAKO FAKTOR RACIONALIZACE OBĚHU ZBOŽÍ
    15, ORGANIZACE POHYBU ZBOŽÍ – ČLÁNKOVITOST, DISTRIBUČNÍ A LOGISTICKÝ ŘETĚZEC, MANIPULAČNÍ JEDNOTKY, BALENÍ, PŘEPRAVNÍ JEDNOTKY
    16, SKLADOVÁ TECHNOLOGIE
    17, LOGISTIKA NÁKUPU
    18, OBCHODNÍ PROVOZ
    19, OBCHODNÍ SORTIMENT
    20, FINANČNÍ ANALÝZA OBCHODNÍ FIRMY
    21, VLIV OBRÁTKOVOSTI ZÁSOB NA FINANČNÍ SITUACI OBCHODNÍ FIRMY
    22, KAPITÁLOVÉ PLÁNOVÁNÍ A INVESTIČNÍ ROZHODOVÁNÍ OBCHODNÍ FIRMY
    23, DIAGNÓZA OBCHODNÍ FIRMY A OPTIMALIZACE JEJÍ KAPITÁLOVÉ STRUKTURY
    24, MEZIPODNIKOVÉ SROVNÁVÁNÍ V OBCHODĚ
    25, DIAGNOSTIKA KRIZÍ A METODY REVITALIZACE
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše