Popis:
OBSAH VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
Při výběru vhodného obsahu rozpor: mezi nárůstem informací (dříve 2x za 10 let, dnes rychleji) a omezeným rozsahem lidské poznávací činnosti (časově i kapacitně).
Encyklopedické pojetí obsahu vzdělání, jak jej vytvořili osvícenci 18. století není v současné ani nedávno minulé době již možné. Proto se staré učivo muselo čas od času redukovat. Cipro: za posledních 100 let 13x (in Modernizace základního vzdělání. (Počátkem 90. let byly osnovy až “300- procentní”)
Koncepce obsahu vzdělání by měla být integrovaná, ale existuje rozpor mezi vzděláním: teoretickým a praktickým, všeobecným a odborným, humanitním a reálným, formálním a materiálním.
Řešení obtížné, jedno z nich Brunner, J.S.: obsah uspořádat tak, aby žák pochopil strukturu učiva + vztahy.
Klíčová slova:
vzdělávání
základní učivo
pravěk
antika
kurikulum
vzdělání
repertoár
Obsah:
- Koncepce obsahu vzdělání
Chlup: základní učivo:
Modernizace obsahu
Pravěk
Antika
Středověk
Novověk
Kurikulum
Forma existence kurikula:
Formy existence kurikula jsou:
Zamýšlené kurikulum
Realizované kurikulum
Dosažené kurikulum
Kurikulum projektované ve vzdělávacích programech:
Skryté kurikulum
Národní kurikulum:
Národní kurikulum zahrnuje:
Repertoár předmětů v kurikulu:
VZdělávací standardy
Cílový standard
VZdělávací program