Pedagogická psychologie - Druhy učení
«»
Popis:
Liší se stupněm složitosti mechanismů, které se na nich účastní. Je třeba si uvědomit, že v rámci vyučovacího procesu neexistují vedle sebe izolovaně, ale navzájem se prolínají.
1. UČENÍ PODMIŇOVÁNÍM
Je založeno na vytváření podmíněných spojení jako dočasných nervových spojů nebo asociací.(vychází z pavlovské teorie vytváření podmíněných reflexů).
Jak známo rozlišujeme
a) klasické podmiňování,
b) instrumentální podmiňování a
c) operantní podmiňování
1.1. Klasické podmiňování
Co se klasického podmiňování týče, existují rozdíly mezi klasickým podmiňováním zvířat (na kterých bylo zkoumáno) a lidí (na které bylo aplikováno). U zvířat se vytváření spíše ploché a automatické kopie vnějšího světa (viz pavlovská slintologie), zatímco u lidí dochází k propojování jednotlivých reakcí do komplexnějších forem… i když ☺
Klíčová slova:
podmiňování
senzomotorika
percepční motorika
verbální učení
pojmové učení
problémové učení
Obsah:
- 1. Učení podmiňováním
2. Učení senzomotorické a percepčně motorické
3. Verbální učení
4. Pojmové učení
Osvojování pojmů
6. Problémové učení
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.