Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Pedagogická psychologie - Druhy učení

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
10052
Poslední úprava
03.04.2017
Zobrazeno
1 259 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Liší se stupněm složitosti mechanismů, které se na nich účastní. Je třeba si uvědomit, že v rámci vyučovacího procesu neexistují vedle sebe izolovaně, ale navzájem se prolínají.

1. UČENÍ PODMIŇOVÁNÍM
Je založeno na vytváření podmíněných spojení jako dočasných nervových spojů nebo asociací.(vychází z pavlovské teorie vytváření podmíněných reflexů).

Jak známo rozlišujeme
a) klasické podmiňování,
b) instrumentální podmiňování a
c) operantní podmiňování

1.1. Klasické podmiňování
Co se klasického podmiňování týče, existují rozdíly mezi klasickým podmiňováním zvířat (na kterých bylo zkoumáno) a lidí (na které bylo aplikováno). U zvířat se vytváření spíše ploché a automatické kopie vnějšího světa (viz pavlovská slintologie), zatímco u lidí dochází k propojování jednotlivých reakcí do komplexnějších forem… i když ☺

Klíčová slova:

podmiňování

senzomotorika

percepční motorika

verbální učení

pojmové učení

problémové učení



Obsah:
  • 1. Učení podmiňováním
    2. Učení senzomotorické a percepčně motorické
    3. Verbální učení
    4. Pojmové učení
    Osvojování pojmů
    6. Problémové učení
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše