Pístové spalovací motory - princip funkce, konstrukční uspořádání
«»
Popis:
Pístové spalovací motory, princip funkce, konstrukční uspořádání
pístové motory letadel rozdělujeme podle hledisek:
1) druh paliva:
a) motory na lehké palivo - motory zážehové (benzin, plyn)
- zápalná směs se zapálí elektrickou svíčkou.
b) motory na těžké palivo - motory vznětové (nafta)
- zápalná směs se samovznítí v důsledku zvýšení teploty při stlačení válce
2) pracovní oběh:
a) motory čtyřdobé
b) motory dvoudobé
3) uspořádaní válců:
a) motory řadové
i) jednořadové stojaté
ii) jednořadové visuté (invertní)
iii) dvouřadové stojaté (motor V)
iv) dvouřadové visuté;
v) dvouřadové s protilehlými válci (ploché)
vi) třířadové (motor W)
vii) čtyřřadové (motor H nebo X)
b) motory hvězdicové
i) jednohvězdicové
ii) několikahvězdicové
4) počet válců:
5) způsob chlazení:
a) motory chlazené vzduchem
b) motory chlazené kapalinou
6) změna výkonu s výškou:
a) motory výškové (přeplňované)
b) motory nevýškové
7) účel a výkon:
a) motory malého výkonu
b) motory středního výkonu
c) motory velkého výkonu
Klíčová slova:
pístové motory letadel
spalovací motory
zážehový motor
sací ventil
výfukový ventil
Obsah:
- Hlavní požadavky na pístové motory letadel
Pístové spalovací motory
Princip činnosti čtyřdobého zážehového motoru
Sacím ventilem
Výfukovým ventilem
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.