Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Poznáváním k vědění - Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
4,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
10178
Poslední úprava
24.04.2017
Zobrazeno
390 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
2. Charakteristika školy
Základní škola Vsetín, Sychrov 97


Naše základní škola je prostorově největší úplná základní škola ve Vsetíně. Výuka v ní byla zahájena 2. 9. 1985 a od 1. 1. 1995 je právním subjektem fungujícím jako příspěvková organizace s přiděleným IČO 60990465.
Tato škola byla vybudována jako součást sídlištního komplexu Sychrov. Celý školní areál tvoří pět vzájemně propojených pavilonů a školní hřiště. Součástí areálu je cca 10000 m2 zatravněných ploch, s vysázenými keři a stromy. Velkou nevýhodou je, že převážná většina těchto ploch se nachází ve svahu. Součástí základní školy je také školní družina, školní klub a školní jídelna.
Při zahájení výuky v roce 1985 zde bylo 24 tříd s celkovým počtem 813 žáků. V průběhu několika posledních let, vzhledem k nízké porodnosti, došlo tak, jako v mnoha jiných školách, k úbytku žáků a tím i počtu tříd. Proto v rámci „Optimalizace základního školství ve městě Vsetín“ došlo ke sloučení naší základní školy a Základní školy Vsetín, Rybníky. Vzhledem k umístění obou škol ve městě však na naši školu přešla pouze malá část žáků z této školy.
Od školního roku 2007/2008 začala škola vzdělávat žáky v 1. a 6. ročníku podle "Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání ZŠ Vsetín Sychrov", který bude postupně zaváděn v následných postupných ročnících a nahradí tak do školního roku 2011/2012 stávající výukový program "Základní škola". Nový školní vzdělávací program bude podle podmínek a zkušeností měněn a doplňován.
Vzdělávání, výchovu a chod školy zabezpečuje pedagogický sbor, vychovatelky ŠD a ŠK, ekonomka, vedoucí školní jídelny, kuchařky, školník a uklízečky.

Vybavení školy
Škola je v současné době poměrně dobře vybavena a díky finančním prostředkům na její provoz, které dostáváme od zřizovatele, se snažíme o co nejmodernější dovybavování. Finanční prostředky jsou tak využívány především na modernizaci sociálního zařízení, vybavení tříd novými (výškově stavitelnými) lavicemi a židlemi, počítači, audiovizuální technikou, atd.
Kromě kmenových učeben jsou na škole odborné učebny chemie, fyziky, výtvarné výchovy, hudební výchovy, přírodopisu, cvičná kuchyňka a 2 učebny s možností využití videa. Škola má k dispozici 2 počítačové učebny, každou s 15 počítači s vysokorychlostním připojení na internet, dataprojektory, žákovskou knihovnu a multimediální učebnu s interaktivní tabulí. Další učebna s připojením na internet a dataprojektorem je využívána hlavně pro výuku přírodopisu, fyziky a chemie. V samostatném pavilonu je dílna pro kovovýrobu a dřevovýrobu, keramická dílna a dvě tělocvičny se šatnami a sprchami. Nejvyšší poschodí tohoto pavilonu je vyhrazeno školní družině a školnímu klubu. V dalším samostatném pavilonu se nachází školní jídelna a školní kuchyně s veškerým technickým zázemím.

Klíčová slova:

strategie školy

jazyková komunikace

umění

kultura

svět práce

evaluace



Obsah:
  • Obsah 2
    1. Identifikační údaje 4
    2. Charakteristika školy 5
    3. Charakteristika ŠVP 7
    3.1 Výchovně vzdělávací strategie školy 8
    3.2 Klíčové kompetence 9
    3.3 Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 11
    3.3.1. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením 12
    3.3.2. Vzdělávání žáků se zdravotním znevýhodněním 13
    3.4. Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 14
    3.5. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním 16
    3.6. Slovní hodnocení 17
    4. Učební plán 19
    5. Učební osnovy 22
    5.1 Jazyk a jazyková komunikace 22
    5.1.1 Český jazyk a literatura 23
    5.1.2 Cizí jazyk 65
    5.2 Matematika a její aplikace 77
    5.2.1 Matematika 78
    5.3 Informační a komunikační technologie 98
    5.3.1 Informační a komunikační technologie 99
    5.4 Člověk a jeho svět 104
    5.4.1 Prvouka 105
    5.4.2 Vlastivěda 115
    5.4.3 Přírodověda 121
    5.5 Člověk a společnost 126
    5.5.1 Dějepis 128
    5.5.2 Výchova k občanství 148
    5.6 Člověk a příroda 163
    5.6.1 Přírodopis 164
    5.6.2 Zeměpis 177
    5.6.3 Fyzika 184
    5.6.4 Chemie 195
    5.7 Umění a kultura 203
    5.7.1 Hudební výchova 205
    5.7.2 Výtvarná výchova 227
    5.8 Člověk a zdraví 260
    5.8.1 Tělesná výchova 261
    5.8.2 Výchova ke zdraví 283
    5.9 Člověk a svět práce 291
    5.9.1 Pracovní činnosti 292
    5.10 Volitelné předměty 310
    5.10.1 Německý jazyk 311
    5.10.2 Seminář z matematiky 322
    5.10.3 Seminář z přírodopisu 325
    5.10.4 Volba povolání 329
    5.10.5 Příprava pokrmů 331
    5.10.6 Konverzace v anglickém jazyce 332
    5.10.7 Zájmová tělesná výchova 336
    5.10.8 Informatika 338
    6. Evaluace vzdělávacího programu 343
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše