Popis:
Tato případová studie navazuje na předcházející studii (č. 5) v tom, že opět popisuje praktickou situaci, v níž se jedná o optimalizaci počtu vykonavatelů, dokonce stejného typu jako v předcházející studii - autobusů s jejich řidiči. Rozdíl, byť podstatný, je jen v tom, že předcházející případy se převedly na jeden z klasických problémů teorie zásob, kdežto stávající problém se zformuluje jako úloha teorie grafů a dopravních sítí.
Studie je výjimečná v tom, že popisuje genezi jedné problematiky, která trvá už přes 20 let. A je výjimečná i v tom, že řešiteli problému byli a jsou lidi, kteří vůbec nemají důvod nesvolit s citováním jejich skutečných jmen - prof. Černý, doc. Černá (oba z FM VŠE) a doc. Palúch (ze Žilinské univerzity, ale kromě toho i dlouholetý člen Vědecké rady FM VŠE). Dále se bude uvádět i skutečné jméno podniku ČSAD Ostrava, který už dávno opustil provozování linkové autobusové dopravy a věnuje se hlavně správě autobusových nádraží, Proto aktivity svých předchůdců zpřed více než 20 let jistě nebude považovat za podnikové tajemství.
Klíčová slova:
management operací
Ostrava
autobusové spoje
optimalizace
objektivizace
nesoulad
Obsah:
- 1. Ostravské problémy
1.1. Optimalizace autobusových turnusů
1.2. Objektivizace jízdních dob autobusových spojů
1.3. Odstranění nesouladu mezi poptávkou a nabídkou
2. Žilinská řešení zadaných problémů
2.1. Řešení optimalizace autobusových turnusů
2.2. Řešení objektivizace jízdních dob autobusových spojů
2.3. Řešení nesouladu mezi poptávkou a nabídkou
2.4. Závěrečná poznámka