Popis:
V pracovním řádu pro učitele je jednoznačně zakotvena povinnost učitele připravovat se na hodinu.
Není stanovena forma učitelovy přípravy.
Učitel se může připravovat písemně, myšlenkově, psychicky, s využitím techniky, bez ní, podrobně nebo stručně, důkladně nebo zběžně, s nasazením všech svých tvůrčích sil nebo rutinně.
Důležitý je výsledek a to:
• zdárný průběh hodiny včetně dosažení jejího cíle
• dobré učební výsledky a výkony žáků,
• osobní pocit spokojenosti a naplnění, který se dostaví po dobře a profesionálně vykonané práci.
Kvalita, délka a podrobnost přípravy závisí na:
• postoji k profesi,
• na pocitu odpovědnosti za vlastní práci,
• na délce učitelské praxe a profesní zkušenosti,
• na invenci a kreativitě.
Klíčová slova:
učitelova příprava
formulování cílů
vizuální pomůcky
komunikace
kladení otázek
Obsah:
- Není stanovena forma učitelovy přípravy.
VÝhody písemné přípravy:
Obsahová stránka přípravy na vyučování:
Formulování cílů hodiny:
Kontrolní otázky pro praktikanta při práci s cíli
Častá chyba:
VIzuální pomůcky:
Typy vizuálních pomůcek:
Možno zpracovat jako:
Shrnutí úvah nad přípravou:
Formální stránka přípravy na vyučování:
Komunikace ve výuce
Učitel ve výuce má právo:
Žák má ve výuce právo:
Kladení otázek
Literatura k dalšímu poučení