Popis:
Podnikatelský záměr- rozumíme plány, projekty a záměry, které zpracováváme pro vnitropodnikové nebo mimopodnikové účely. PZ je záležitost dynamická, jeho platnost je omezena měnícím se ekon. prostředím, tokem informací z jeho realizace, časovým plněním jednotlivých kroků a dosaženými výsledky. (slouží jako podklad při žádosti o úvěr bance)
1)Úvodní shrnutí - identifikace firmy, cíle podnikání, hlavní výrobní program, hlavní zákazníci
2)Popis firmy - proč vznikla, hlavní společníci, výrobní profil, licence, známky, zavedenost
3)Popis výrobků - výrobního programu = o jaký výrobek se jedná, v čem spočívají jeho kvality
4)Charakteristika odvětví - jak celá koncepce zapadá do určitého oboru (odvětví)
5)Konkurence - jména, velikost, technologie, licence, silné a slabé stránky
6)SWOT analýza-určení strategie (vnější a.- přílež. a ohrožení, vnitřní a.- silné a slabé stránky)
7)Marketing - kdo bude to co nabízíme kupovat (marketingový mix)
8)Výroba a výrobní profil - popis postupu výroby, dodávky nejdůležitějších komponent, kapcity
9)Organizační systém - stanovení fcí a počtu lidí, jejich kvalifikace a způsob získání
10)Vliv podnikání na životní prostředí - omezení případných nežádoucích vlivů
11)Finance = stanovení potřeby fin. zdrojů a jejich zajištění, bod zvratu,kapitálová potřeba (výsledovka, rozvahy, výkaz Z/Z)
Klíčová slova:
podnikání
podnik
integrace
strategie
determinanty
faktoring
Obsah:
- Podnikatelský záměr
Životní křivka podniku
Integrační strategie
Vnější prostředí + Okolí p.+ zájmové skupiny + analýza zájmových skupin
Analýza zájm. skupin
Prognózování a prognostické metody
Model procesu řízení dle Johnsona a Scholese ORR 5 (uč str 66)
Rozhodovací proces
Teorie firmy(přístupy) + Paricipace
Organizační sytém a struktury podniku (doplnit obrázky)!
Controlling
Typologie strategií
Analýzy vnějšího prostředí
A)Globální prostředí
B)Analýzy odvětví
Strategické mapy
Analýza konkurentů
Analýzy vnitřního prostředí
SPACE analýza
SWOT
Analýza zdrojů a kompetencí