Problematika ADHD ve škole
«»
Popis:
Problematika ADHD ve škole
Počátek školy z hlediska dítěte i jeho rodiny je zásadním mezníkem. Škola, školní adaptace a úspěšnost pak představuje z hlediska celoživotní úspěšnosti naprosto zásadní a v naší společnosti nenahraditelný prvek. Selhání v této oblasti může ovlivnit nejen rozvoj dětské osobnosti a prožití celého zbývajícího dětství, ale způsobit i závažná životní selhání a to ve smyslu nižší schopnosti sociální adaptace nebo dokonce trestné činnosti a delikvence. (Paclt, s. 23)
Škola a školní prostředí z hlediska dítěte s ADHD hraje jistým způsobem citlivější roli než u dítěte bez ADHD. Děti s ADHD ve škole často selhávají. Často tyto děti vyruší hluk a okolní pohyb. Většina z nich tak přeslechne důležitou informaci nebo pokyn učitele, protože právě přemýšlejí o něčem jiném Nedovedou se soustředit na práci, pracují povrchně, s chybami a úkoly často nedokončí. Výrazné obtíže ve školním životě také může způsobovat nevyzrálé sociální vnímání a obtíže v dodržování sociálních norem.
Klíčová slova:
ADHD
pedagogické postupy
problémové děti
poruchy ućení
akademické studium
Obsah:
- Problematika ADHD ve škole
Základní pedagogické postupy:
„Aby učitel dobře zvládl chování problémových dětí ve třídě je zapotřebí aby:
„Výzkum ve USA ukazal, že děti s ADHD mají sklon k následujícím poruchám učení:
Použitá literatura:
Internetové odkazy:
Zdroje:
- MUNDEN, A. a ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 2. vyd. Praha: Portál, 2006. 120 s. ISBN 80-7367-188-3
- PACLT, I., PTÁČEK, R., FLORIÁN, J. Hyperaktivita. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. 28 s. ISBN 80-86991-71-7
- TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 200s. ISBN 80-7178-503-2
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.